برگزاری همایش بزرگ دوچرخه به بهانه دستیابی به هوای پاک

مدیر توسعه حمل و نقل پاک شهرداری اصفهان از برگزاری همایش بزرگ دوچرخه خبر داد و گفت: این همایش در روز بیست و هشتم دی ماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

محمد پورابوطالب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مسیر همایش بزرگ دوچرخه از میدان امام حسین(ع) تا ناژوان پیش بینی شده است، با اجرای این همایش به استفاده از خودروی شخصی نه می‌گوییم و در جهت رسیدن به محیط زیست سالم و بانشاط گام بر می‌داریم.

وی هدف از برگزاری همایش بزرگ دوچرخه را توسعه حمل و نقل پاک دانست و ادامه داد: به منظور بزرگداشت "روز هوای پاک" مسئولان بهتر است برای تردد از دوچرخه و حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا بدین وسیله لذت استفاده از دوچرخه را بهتر درک کرده و سلامتی را برای جامعه و شهرشان به ارمغان آورند.

مدیر توسعه حمل و نقل پاک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: فرهنگ استفاده از دوچرخه باید در بین شهروندان نهادینه شود؛ البته اکنون با توجه به سرمای هوا شاهد استقبال چندانی از طرف شهروندان در استفاده از دوچرخه نیستیم، زیرا در ایستگاه‌های دوچرخه امکان ارائه دستکش و کلاه به دوچرخه‌سواران نیست، همچنین برای شهروندان هم تهیه این وسایل مستلزم صرف هزینه است.

پور ابوطالب از اختصاص بودجه برای تقویت ایستگاه‌های دوچرخه خبر داد و گفت: برای سال آینده شهرداری اصفهان بودجه‌ای را برای تقویت و ایجاد مسیرهای ویژه و همچنین تامین قفل دوچرخه اختصاص داده است.

کد خبر 364614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.