شورای شهر مخالف اخذ عوارض از تونل‌های تهران است

عضو شورای اسلامی هر تهران گفت: مردم دستگاه پولسازی برای جبران کسری بودجه نیستند و باشناختی که از همکارانم دارم این پیشنهاد در صورت ارائه به شورای شهر رد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به خبرهای اخیر درخصوص پرداخت عوارض برای استفاده از برخی تونل‌های پایتخت در صفحه توییتر خود نوشت: لایحه تعیین بهای خدمات تردد وسایل نقلیه در چند تونل و بزرگراه، هنوز به شورا ارسال نشده و بنابرین شورا هنوز در رد و قبول آن نظری نداده است.

وی با بیان اینکه مرجع تصویب عوارض شهر و بهای خدمات، شورای شهر است، افزود: پس از ارسال لایحه از شهرداری، شورا با رعایت جمیع جهات و مصالح عمومی تصمیم گیری خواهد کرد.

البته واکنش اعضای شورای شهر در این باره تصویب این طرح را دور از تحقق نشان می‌دهد، حجت نظری، عضو شورای اسلامی شهر تهران توییت کرد: ‏اخذ عوارض از خودروها برای تردد در تونل‌های شهری صرفا ایده معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار بوده و لایحه‌ای برای آن به شورا نیامده است.

وی ادامه داد: مردم دستگاه پولسازی برای جبران کسری بودجه نیستند و با شناختی که از همکارانم دارم این پیشنهاد در صورت ارائه به شورای شهر رد می‌شود.

الهام فخاری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به اینکه شهرفروشی ، فقط تراکم‌فروشی و ساخت‌وساز بی‌رویه نیست، در صفحه توییتر خود نوشت: شهرفروشی یعنی ازمیان بردن حق مردم در شهر، ازمیان‌بردن فضاهای عمومی به بهانه تامین هزینه، شهرفروشی یعنی پولی‌کردن تجربه عمومی شهر، بوستان‌ها، راه‌ها و گذرگاه‌ها؛ در هیچ شکل و با هیچ توجیهی، شهرفروشی نکنیم.

کد خبر 364311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.