ظریف: در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی کنم/ عضو هیچ دسته بندی سیاسی نیستم

وزیر امور خارجه کشور در گفت‌وگو با یک رسانه عراقی تاکید کرد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا، محمد جواد ظریف در گفت‌وگو با الفرات نیوز در باره احتمال کاندیدای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری گفته است "حتما در چنین انتخاباتی شرکت نخواهم کرد."

ظریف در پاسخ به این سوال که پس چه کسی اصلاح طلبان را هدایت خواهد کرد، گفته من عضو هیچ دسته بندی سیاسی در ایران نیستم و هیچ وقت نبوده ام اینکه چه کسی من را در کدام دسته بندی حساب می کند تصمیم مردم است، ولی حتما افرادی هستند که بتوانند این کار را برای جناح های مختلف سیاسی انجام دهند، اما من در آنها نیستم.

ظریف همچنین در مورد استعفای خود تاکید کرد "استعفایم هرگز به دلیل آمدن اسد به ایران نبود و من به دمشق سفر خواهم کرد."

وزیر امور خارجه ایران در ادامه درخصوص "دیپلماسی لبخند" نیز گفته ما باید دنبال دیپلماسی گفتگو و فهم مشترک باشیم، آنچه که ما نیاز داریم این است که به یکدیگر گوش کنیم. باید با یک روی گشاده این گوش دادن باشد. باید گوش کرد، دیپلماسی ما در دنیا از گوش نکردن رنج می برد، اصلا نمی دانیم که با چه کسی صحبت می کنیم فقط می خواهیم حرف خودمان را بزنیم قبل از اینکه صحبت کنیم باید بشنویم.

ظریف در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا برجام توافق بین جان کری و ظریف است، تصریح کرده این یک توافقی بین جمهوری اسلامی و ۶ کشور و اتحادیه اروپا بود که به تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید، من می توانم به شما بگویم که این توافق نتیجه کار صدها کارشناس بود و قابل تکرار هم نیست. آقای ترامپ اگر فکر می کند به توافقی بهتر از این می تواند برسد کاملا اشتباه می کند.

ظریف امشب به منظور تدارک سفر رییس‌جمهور کشور وارد بغداد پایتخت عراق شده است. حسن روحانی ۲۰ اسفند ماه به عراق سفر خواهد کرد و یک هیئت بلندپایه از ایران نیز به همراه رییس‌جمهور در این سفر حضور خواهند داشت.

منبع: تسنیم

کد خبر 364137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.