شناسایی زنان مبتلا به سرطان در شهرضا

شهرضا - رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: یکی از خدمات "طرح ایراپن" به جامعه زنان شهرستان شناسایی افراد مبتلا به سرطان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الله تنهایی صبح امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای موفق طرح ایراپن در شهرضا این شهرستان را به پایتخت مداخلات غیرواگیر کشور تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه پیشگیری و شناسایی زودهنگام بیماری‌های غیرواگیر، مهمترین هدف اجرای طرح ایراپن است خاطرنشان کرد: گروه‌های هدف مردان و زنان در اجرای این طرح شامل ۶۱ هزار و ۹۳۸ نفر ۳۰ تا ۵۹ سال، ۷۳ هزار و ۴۰۰ نفر بالای ۳۰ سال، ۶۸ هزار و ۶۷۲ نفر ۳۰ تا ۶۹ سال و ۱۹ هزار و ۳۵۱ نفر ۵۰ تا ۶۹ سال هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه یکی از خدمات طرح ایراپن به جامعه زنان شهرستان شناسایی افراد مبتلا به سرطان است، تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۵۶ هزار و ۴۹۵ نفر از افراد بالای ۳۰ سال شهرستان در این طرح غربالگری شدند که این تعداد ۷۷ درصد جمعیت هدف شهرستان را شامل می‌شود.

تنهایی اضافه کرد: ۵۷.۴ درصد از مجموع افراد غربالگری شده زن هستند که جمعیتی بالغ بر  ۳۲ هزار و ۴۳۹ نفر را شامل می‌شوند.

وی از طبقه‌بندی افراد شرکت کننده در غربالگری طرح ایراپن در چهار گروه خبر داد و افزود: آزمایش تشخیصی سرطان پستان بر روی ۱۸ هزار و ۸۱۱ نفر از زنان ۳۰ تا ۶۹ سال شهرستان انجام شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا ۹۶۷ نفر از زنان غربالگری شده از گروه سنی ۳۰ تا ۶۹ سال، برای تشخیص سرطان پستان به کارشناس مامایی ارجاع داده شدند که تست ۱۰ نفر از آنان مثبت گزارش شد.

تنهایی یادآور شد: آزمایش HPV برای ۱۸ هزار و ۸۱ نفر از زنان ۳۰ تا ۵۹ سال شهرستان انجام و نتیجه تست ۲۰۷ نفر از آنان مثبت گزارش شد.

به گزارش ایمنا، اجرای طرح ایراپن برای نخستین بار در کشور از اسفند ۱۳۹۴ در شهرضا و سه شهرستان بافت، مراغه و نقده آغاز شد.

کد خبر 363445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.