​​​​مراسم نکوداشت دکتر موحد در اصفهان

مدیر دفتر تخصصی ادبیات مرکز ادبی قلمستان از برگزاری مراسم نکوداشت دکتر موحد در اصفهان خبر داد و گفت: دکتر ضیاء موحد یکی از فلاسفه و از شعرای پر افتخار شهر اصفهان است که در زادگاه این فرهیخته از ایشان تجلیل می شود.

الهه رضایی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در این مراسم بزرگداشت که فردا _پنجشنبه ۱۳ دی ماه_ ساعت ۱۶:۳۰ در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود، از مجموعه شعر این فرهیخته تحت عنوان "بعد از سکوت" نیز رونمایی خواهد شد.

وی افزود: سه سخنران در این مراسم صحبت خواهند کرد، این سخنرانی ها توسط دکتر حسن معصومی همدانی عضو فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، دکتر شاپور اعتماد پژوهشگر حوزه فلسفه و عضو گروه مطالعاتی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه و دکترامیر احسان کرباسی زاده دانشیار گروه مطالعات علم موسسه حکمت و فلسفه ایران صورت می گیرد.

رضایی با اشاره به افتخارات این فرهیخته اصفهانی بیان کرد: دکتر موحد در سال ۱۳۸۱ موفق به کسب جایزه کتاب سال و تقدیر به خاطر گردآوری مجموعه شعر "مشتی نور سرد" شدند، همچنین در سال ۱۳۷۴ نیز به خاطر ترجمه "نظریه ادبیات" موفق به کسب جایزه کتاب سال شدند.

وی اضافه کرد: از آنجایی که تحصیلات دکتر موحد در کشور انگلستان بوده و در این کشور موفق به کسب مدرک دکترای فلسفه شده‌اند ؛ در زمینه ترجمه کتاب ایشان از اساتید فعال و شاخص ادبی هستند.

مدیر دفتر تخصصی ادبیات مرکز ادبی قلمستان هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از دکتر موحد در حضور ایشان دانست وخاطر نشان کرد: از آن جایی که دکتر موحد از سرمایه های نمادین شهر اصفهان به حساب می آیند و فعالیت ایشان در زمینه نقدهای ادبی و نشر بسیار گسترده بوده، این مراسم تجلیل برگزار خواهد شد.

کد خبر 363364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.