شرایط آلایندگی زیست محیطی اصفهان حادتر از زاینده‌رود است

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه شرایط آلایندگی زیست محیطی شهر اصفهان بسیار حادتر از موضوع زاینده رود است، مدیریت شهری باید در بحث کاهش آلایندگی و بستر سازی جهت مسائل زیست محیطی، حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر احمد زندآور صبح امروز (چهارشنبه) در آیین بهره برداری از خدمات جدید ۱۵ دوچرخه سرا اظهار کرد: موضوع دوچرخه سواری یکی از موضوعاتی مهم در جهت رفع مسائل زیست محیطی است.

وی با بیان اینکه آلایندگی این روزهای سطح شهر اصفهان در حد بسیار خطرناک است، افزود: با توجه به افزایش آلایندگی های شهر اصفهان، باید راه چاره ای برای رفع این معضل اندیشیده شود.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اگر مسیر و اهداف در جهت کاهش آلاینده ها مشخص نشود، در آینده نه چندان دور شاهد بروز امراض مختلف حاصل از آلایندگی ها و ذرات معلقی که در هوای شهر پخش است، خواهیم بود از این رو باید به دنبال راهکارهای اساسی برویم.

وی ادامه داد: موضوع دوچرخه سواری، توجه به زیرساخت های دوچرخه سواری و ایجاد ایستگاه های جدید، مسیری است که شهرداری اصفهان طی سال های گذشته برای تحقق آن دنبال کرده است.

زندآور با بیان اینکه اگر می‌خواهیم دوچرخه سواری را در جامعه نهادینه و به یک فرهنگ تبدیل کنیم، قطعاً زیرساخت، ابزار و امکانات لازم را نیاز دارد و می طلبد که مدیریت شهری زیرساختها را مهیا کند، افزود: با توجه به اوضاع و شرایط مالی شهرداری ها که شهرداری اصفهان نیز از آن مستثنی نیست، چاره ای جز رفتن به سمت استفاده از توان بخش خصوصی در جهت پیشرفت امور شهر نداریم.

وی با تاکید بر ایجاد مسیرهای دوچرخه ایمن در نقاط مختلف شهر اصفهان، گفت: باید به سمتی برویم که برای مردم استفاده هر چه بیشتر از دوچرخه را فرهنگ سازی کنیم چون موضوع آلایندگی جدی است و یک چالش برای شهر است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شرایط آلایندگی زیست محیطی شهر اصفهان بسیار حادتر از موضوع زاینده رود است، تصریح کرد: مدیریت شهری باید در بحث کاهش آلایندگی و بستر سازی جهت مسائل زیست محیطی، حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از زاینده رود می‌شود، مردم از شورای شهر انتظار دارند  که زاینده رود را جاری کنیم، در صورتی که این اقدام وظیفه اصلی ما نیست، درست است که تلاش برای احیاء زاینده رود یک وظیفه ملی و عمومی برای شهر و کشور است، اما از مسائل زیست محیطی نمی توان شانه خالی کرد، چون به طور مستقیم با وظایف شهرداری مرتبط است.

زندآور تصریح کرد: اگر مردم امروز از شورای شهر یا مدیریت شهری و شهردار سؤال کنند که برای مسائل زیست‌محیطی و آلایندگی چه کردید؟، ما باید حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با ابراز خرسندی از آغاز فعالیت ۱۵ دوچرخه سرا در شهر اصفهان، اظهارکرد: دوچرخه سواری می تواند یکی از مؤلفه های کاهش آلایندگی و فرهنگ‌سازی در جهت زندگی شاد، آرام، سرزندگی و نشاط در مردم و در شهر باشد، ما به عنوان متولیان و دست اندرکاران موضوع زیست محیطی وظیفه خود می دانیم که رفاه حال مردم را مد نظر قرار بدهیم و برنامه ریزی کنیم.

کد خبر 363342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.