خانه‌های فرهنگ بازوی توانمند مدیریت شهر است

کاشان-مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان گفت: خانه‌های فرهنگ به عنوان بازوان توانمند مدیریت شهری است که با مشارکت شهروندان به توسعه و گسترش فعالیت‌های سازمان در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، مرتضی والی زاده در آیین افتتاح خانه فرهنگ جوان در منطقه "لتحر" اظهار کرد: ضرورت تاسیس مراکز فرهنگی در محلات و نواحی کم برخوردار، مشارکت و استفاده از ظرفیت معتمدان محلی، ایجاد بستر مناسب برای پذیرش مسئولیت و ایفای نقش از سوی نخبگان، فرهیختگان و الگوهای اندیشمند جامعه از جمله اهداف راه اندازی خانه های فرهنگ است.

وی افزود: تاسیس خانه‌های فرهنگ بستری برای توسعه مشارکت شهروندان در فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و تلاش برای افزایش خدمات و برنامه‌های فرهنگی در سبد خانواده‌ها است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به اینکه خانه فرهنگ، نهادی کاملا خود گردان است که با استفاده از پتانسیل‌های موجود برای ارائه خدمات عمومی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی به منظور غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و در راستای تقویت هویت محلی و ارتقاء فرهنگ شهروندی با مشارکت شهروندان تاسیس و با نظارت سازمان فرهنگی ورزشی اداره می‌شود، تصریح کرد: خانه فرهنگ جوان لتحر به درخواست مردم با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان از سوی شهرداری منطقه ۳ کاشان تملک و بعد از بازسازی و تجهیز در اختیار شهروندان این منطقه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: خانه‌های فرهنگ به عنوان بازوان توانمند مدیریت شهری است که با مشارکت شهروندان به توسعه و گسترش فعالیت‌های سازمان در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌پردازند.

والی زاده تاکید کرد: تاسیس و راه اندازی فرهنگ‌سراها، خانه‌های فرهنگ و سراهای محله توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، به عنوان نشانه‌ای از یک حرکت فرهنگی به منظور انجام فعالیت‌های آموزشی برای دست یافتن به اهداف و اجرای سیاست‌ها و ماموریت‌های  این سازمان است که بنا به ضرورت در عرصه‌های آموزش شهروندی، سبک زندگی و مهارت‌های زندگی در این شهر تاسیس می‌شود.

کد خبر 363304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.