نصراصفهانی: نباید خودمان را به خواب بزنیم

یک عضو شورای عالی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اگر دانش آموزان در مدارس و از روش‌های درست خود مراقبتی را یاد نگیرند، این موارد را از مسیری دریافت می‌کنند که به طور حتم آسیب زاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی امروز _ سه شنبه ۱۱ دی ماه_ در میزگرد بررسی  آسیب‌های اجتماعی در مدارس با عنوان "در حاشیه آموزش" به میزبانی خبرگزاری ایمنا، با تاکید بر اینکه باید با مردم صادق باشیم، اظهار کرد: مردم بدانند که با شرایط فعلی که در آموزش و پرورش وجود دارد نمی‌توان آینده خوبی برای آن پیش بینی کرد.

وی اضافه کرد: ۹۵ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق معلمان می‌شود و با بودجه فعلی نمی‌توان این سیستم عریض و طویل را به درستی اداره کرد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه باید از تعارفات عبور کنیم، تصریح کرد: نباید در جلسات اولیا و مربیان با تعارف درخواست کمک کنیم، باید صادقانه با مردم حرف بزنیم و بگوییم که چنانچه می‌خواهید فرزندتان درست تربیت شود باید هزینه پرداخت کنید و چنانچه به این امر توجه نکنید این هزینه را باید چندین برابر جای دیگری صرف کنید. در این شرایط مردم و مدیران مدارس از سرگردانی خارج می شوند.

نصراصفهانی با بیان اینکه در حال حاضر مدارس تبدیل به وسیله ای برای رفع وظایف دیگر نهادها شده‌اند، افزود: بسیاری نهادها از ظرفیت مدارس برای رفع تکلیف خود استفاده می کنند و مدیران توان مخالفت با این توافق‌نامه‌ها و قراردادها را ندارند و اداره آموزش و پرورش از دست اهلش خارج شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیاز به پشتوانه مالی دارد، تصریح کرد: این حمایت می‌تواند سیستم آموزش و پرورش را کارآمد کند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه باید به عنصر زمان توجه داشته باشیم، تصریح کرد: باید امروز خودکنترلی و خود مراقبتی را به دانش آموزان آموزش دهیم؛ بر اساس احادیث هر چه انسان بیشتر از یک مسئله نهی شود به آن تمایل بیشتری پیدا می‌کند، با وجود اینترنت هیچ چیز از دسترس دانش آموزان دور نیست بنابراین نباید خودمان را به خواب بزنیم.

نصر اصفهانی تصریح کرد: باید توجه داشت که اگر دانش آموزان در مدارس و از روش‌های درست آموزش‌های جنسی و خود مراقبتی را دریافت نکنند، این موارد را از مسیری دریافت می‌کنند که به طور حتم آسیب زاست.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه باید بیلان حساب مدارس در اختیار والدین قرار گیرد، اضافه کرد: این امر به اعتمادسازی میان والدین و دانش آموزان کمک می‌کند.

کد خبر 363231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.