میرزاییان: پنهان کاری و آبروداری در آینده چالش ایجاد می‌کند

کارشناس دفتر آسیب های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: باید توجه داشته باشیم که در خانواده و مدارس کودکان را با توانایی‌های مالی و روانی درست تربیت کنیم؛ تأکید ما به خانواده‌ها این است که به توانایی ذهنی و تربیتی فرزندانشان بیش از پیش اهمیت دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افسانه میرزاییان پیش از ظهر امروز _سه شنبه ۱۱ دی ماه_ در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی در مدارس با عنوان "در حاشیه آموزش" که به میزبانی خبرگزاری ایمنا برگزار شد، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی شامل رفتارهایی است که برخلاف هنجار و نُرم جامعه بوده که متأسفانه با رشد فزاینده‌ای در کشور روبه رو است، البته اغلب، افرادی در معرض این آسیب‌ها قرار می‌گیرند که مهارت‌های اجتماعی ضعیفی دارند.

وی با اشاره به عوامل فردی و محیطی در آسیب پذیری افراد گفت: عوامل فردی شامل شخصیت‌های وابسته، کشمکش‌های خانوادگی، کودکان تک فرزند و کودکان بی‌علاقه به تحصیل است که افراد را در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی قرار می‌دهد.

کارشناس دفتر آسیب های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به عوامل محیطی موثر در بروز آسیب های اجتماعی ادامه داد: عواملی چون مشکلات اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی والدین و دسترسی آسان به مواد مخدر در جامعه امروز می‌تواند زمینه ساز بروز این آسیب‌ها شود، خانواده‌ها برای جلوگیری از بروز این مشکلات باید قبل از ورود فرزندانشان به مدرسه مهارت‌های لازم را به آن‌ها آموزش دهند.

وی با اشاره به مرکز اورژانس اجتماعی اصفهان افزود: در بهزیستی استان، اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌ها برای جامعه هدف خود اعم از زنان آسیب دیده، دختران فراری و همه افرادی که مورد انواع خشونت‌ها قرار گرفته‌اند، فعالیت می‌کند.

میرزاییان با اشاره به خدمات اورژانس اجتماعی گفت: این مرکز در خیابان مصلی اصفهان پذیرای افراد آسیب یا خشونت دیده است البته در ۱۶ شهرستان استان نیز مراکز آن دایر بوده و به شهروندان تمام خدمات تخصصی روانشناسی و مددکاری را ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه عواملی چون پنهان کاری و آبروداری چالش‌های عظیم آینده را موجب می‌شود، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که در خانواده و مدارس کودکان را با توانایی‌های مالی و روانی درست تربیت کنیم و تأکید ما به خانواده‌ها این است که به توانایی ذهنی و تربیتی فرزندانشان بیش از پیش اهمیت دهند.

کارشناس مسئول دفتر آسیب‌های اجتماعی بهزیستی در خصوص تعامل بهزیستی و آموزش و پرورش اظهار کرد: بهزیستی، اورژانس اجتماعی با آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگی دارد و در موارد توجه به دانش آموزان آزاردیده یا مورد خشونت واقع شده همکاری های لازم را دارند.

وی با اشاره به ورود اورژانس اجتماعی در موارد خشونت گفت: دانش آموزانی که مورد خشونت واقع شده اند مدارس در مورد آن ها با خط ۱۲۳ تماس می گیرند و تیم سیار اورژانس اجتماعی مداخلات خود را برای آن ها شروع می کنند که در تیم اورژانس اجتماعی روانشناس، روانپزشک و مددکار اجتماعی حضور دارند.

میرزاییان با اشاره به تعاملات بهزیستی با دادگستری برای دستور قضایی گفت: آموزش جنسی فرزندان باید از زمان کودکی و بعد از دوسالگی به کودک داده شود تا کودک وظایف خود را در مواقع حساس بداند و برای این امر باید خانواده ها و والدین در ابتدا آموزش ببینند وا ین آموزش را به فرزندان خود بدهند.

کد خبر 363223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.