"حماسه نهم دی‌ماه" غبارآلودگی فضای سیاسی را از بین برد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت بزرگ ایران در "حماسه نهم دی‌ماه" اراده خود را جایگزین رفتارهای ماجراجویانه داخلی و خارجی کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود خاطرنشان کرد: "حماسه نهم دی‌ماه" غبارآلودگی فضای سیاسی را از بین برد و کشمکش های داخلی را پایان داد و زنجیره ای از دخالت های فرصت طلبانه آمریکا و برخی کشورهای غربی و البته برخی ناامنی های کوچک را سر جای خود نشاند و با روشنگری مسیر انقلاب را مستحکم کرد.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی آنچه باعث یأس دشمن شد که با پشتوانه برخی کشورهای بی شرافت در منطقه و حمایت قدرت های بزرگ به خصوص آمریکا سال ها جنگ را علیه ملت ایران تحمیل کردند، حضور ملت به خصوص جوانان در صحنه دفاع مقدس و ایجاد فضای شورانگیز مجاهدت بسیجی بود.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: بعد از کشمکش های سیاسی فرساینده بنی صدر علیه رهبران حزب جمهوری اسلامی و مسئولان نظام و درگیری های امنیتی منافقین، آن هم در شرایط تجاوز دشمن به سرزمین ایران و فضای تبلیغاتی شدید علیه انقلاب واقعا حضور ملت در صحنه سیاسی کشور و جبهه ها معجزه بزرگ خلق کرد.

لاریجانی یکی از دلایل مهم چالش های آن روز را عدم توجه به قانون و تمکین آن دانست و افزود: اینکه در همه نظام های جاافتاده اصل را بر قانون پذیری می گذارند و پای آن می ایستند به این جهت است که عبور از این مقوله هزینه های سنگینی برای منافع ملی و امنیت ملی کشور خواهد داشت و این درس بزرگی برای نسل امروز و فردا است که بدانند حتی با تخلف های کوچک از قانون نیز باید مبارزه جدی داشت چون فراگیری تخلف های کوچک هم می تواند پایه های مدنیت کشور را بلرزاند.

وی تاکید کرد: ملاحظه کردید در چند ماه بعد از انتخابات به خصوص در روز عاشورای آن سال، فرصت طلبان و ضد انقلاب چگونه اهانت به ساحت مقدس امام حسین(ع) و عاشورا کرده و با اقدامات زشت و توهین به نظام، عزاداری ملت را مضاعف کردند.

رییس مجلس افزود: این ملت بزرگ این تجربه ها را دارد و از همین روی این روزها با حساسیت زیاد علیرغم بسیاری از مشکلات کشور و تحریم ها صحنه را زیر نظر دارد و می داند تروریست های جلاد و معاندین انقلاب در پی فرصت برای ضربه زدن به همه ابعاد انقلاب هستند و آنها به همراهی آمریکا، ایران گسترده و قوی را نمی پسندند و به دنبال ضربه به استقلال و تمامیت ارضی این کشور هستند.

لاریجانی ادامه داد: همین جا باید به این نکته کلیدی توجه داشت که سرّ "حماسه نهم دی ماه" به ایمان مردم و تعصب مقدس آنها به اهل بیت(ع) باز می گشت که با همه صبر انقلابی در ماه های قبل در مقابل بی حرمتی به عاشورا یکباره انجام وظیفه خود را در خروش ملی دیدند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مسأله دیگر را دخالت های خارجی به خصوص آمریکا در حوادث ماه های قبل از نهم دی و دخالت صریح آنها دانست و عنوان کرد: ادبیات آن روز مسئولان آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و منابعی که برای این امر اختصاص دادند و خود اعلام کردند، چند امر را نشان داد یکی مترصد بودن آنها برای استفاده از هرگونه سستی سیاسی و امنیتی داخلی ایران برای ضربه زدن به منافع ملت و دیگری آشنایی اندک آنها با خصوصیات جامعه شناختی ملت ایران و فریب خوردگی آنها از اطلاعات غلط ضد انقلاب و منافقین است.

کد خبر 362999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.