شهرسازی اصفهان بر مبنای پتانسیل‌های موجود در آن باشد

یک کارشناس طراحی شهری با تاکید بر اینکه عملکرد هر شهر باید متناسب با ماهیتش باشد، گفت: متاسفانه سال‌ها است که اصفهان نقش صنعتی به خود گرفته که به هیچ وجه متناسب با ماهیت آن نیست.

مهرداد کیهان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: شهرها نیز مانند انسان‌ها باید نقش مناسب با ماهیت و شخصیت خود ایفا کنند در غیر این صورت مشکلات زیادی بروز می‌کند؛ در گذشته بازار اصفهان و میدان نقش جهان نقش تعیین کننده‌ای در شهر داشتند، اما اکنون با ایجاد فضاهای تجاری نامناسب در این محدوده، شاهد توسعه مناسب شهر نیستیم.

این کارشناس شهرسازی با اشاره به ایجاد رویکردی مبنی بر بازآفرینی بافت‌های فرسوده در شهر اصفهان خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته اروپایی در محدوده های قدیمی‌شان به سمت استفاده هر چه کمتر از خودرو حرکت کرده اند، بدون شک چنین رویکردی در نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی این بافت در شهر اصفهان تاثیر مثبت خواهد داشت.

کیهان‌فر با بیان اینکه ظرفیت شهر اصفهان در راستای تقویت توریست است، تصریح کرد: اصفهان دارای ظرفیت‌های زیادی برای گسترش و تقویت صنعت توریست است و باید رشد شهر مطابق با ظرفیت‌های موجود در آن شهر باشد.

وی افزود: اکنون همه اصفهانی‌ها دریافته‌اند که صنعتی شدن این شهر یک تصمیم اشتباه بوده و لازم است چشم انداز صحیحی برای شهرمان متصور شویم و بتوانیم از بناهای تاریخی موجود اقتصاد شهر را بهبود دهیم که در این راستا باید تقویت مباحث شهرسازی بر مبنای پتانسیل‌های موجود در اصفهان باشد.

کد خبر 362994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.