هدف از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان چهره جوان نبود

عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان چهره جوان نبود بلکه جاری شدن فکر جوان بود که در حال حاضر آمار خوبی از تغییرات در اجرای این قانون اعلام شده است.

به گزارش ایمنا، سکینه الماسی بابیان اینکه زمان زیادی از اجرایقانون منع بکارگیری بازنشتگان نمی گذرد اما اغلب سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها از این قانون تبعیت کرده‌اند، اظهار کرد: فراکسیون جوانان به این آمارها رضایت نمی‌دهد و در ماه‌های آینده خود وارد عمل شده و از تمامی سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های مشمول این قانون، استعلام خواهد گرفت.

نماینده مردم عسلویه، جم، دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا چهره‌ها در اجرای این قانون جوان نشده در حالی که رسالت اجرای این قانون جوانگرایی بوده است، افزود: هدف از اجرای قانون "منع بکارگیری بازنشستگان" چهره جوان نبود بلکه جاری شدن فکر جوان بود که در حال حاضر آمار خوبی از تغییرات در اجرای این قانون اعلام شده است.

الماسی با بیان این که به دنبال جوان سازی چهره ها نیستیم، تصریح کرد: در واقع با اجرای این قانون، میانگین سنی را از ۶۰ به ۴۵ سالگی تغییر داده‌ایم که این امر گام مثبتی در جوان سازی، ایده پردازی و... از نسل گذشته به نسل جدیدتر است.

عضو فراکسیون جوانان در پاسخ به این سوال که سهم زنان در این قانون چقدر بوده است؟ گفت: به دنبال ۳۰ درصد از سهم زنان که ریاست جمهوری قول آن را داده بود، هستیم که در بسیاری از مسیرها موفق بوده‌ایم تا زنان را به عنوان معاون، مدیر و... در سازمان‌های مختلف فعال کنیم، اما در پست‌های حساس‌تر از توانمندی زنان استفاده نشد که با جدیت به دنبال تحقق آن هستیم.

منبع: خانه ملت

کد خبر 362966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.