خطرات گاز پیک‌نیک غیراستاندارد در کمین خانواده‌ها

شهرضا – معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرضا گفت: استفاده از گاز پیک‌نیک غیراستاندارد، عامل بروز ۹ مورد حریق در منازل شهرضا بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سرآتش‌یار دوم ابراهیم علی‌اکبری امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۲۱ مورد آتش‌سوزی منزل در شهرضا رخ داده است که ۹ مورد آن‌ها به دلیل استفاده از گاز پیک‌نیک غیراستاندارد بوده است.

وی ادامه داد: پیک‌نیک‌های جدیدی که در بازار عرضه شده، حجم گاز بیشتری دارد که استفاده آن‌ها با شیرهای قدیمی به علت ضعف سوپاپ، باعث انفجار یا آتش‌سوزی منزل می‌شود.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرضا تصریح کرد: حوادث ناشی از استفاده گاز پیک‌نیک‌های غیراستاندارد و کاربری غیراصولی آن، بدون رعایت ضوابط ایمنی، باعث بروز سه مورد مصدومیت شهروندان نیز شده است.

علی‌اکبری با بیان اینکه لازم است نظارت بیشتری بر ایمنی وسایل گازسوز و گرمایشی مدارس انجام شود، تصریح کرد: سخت‌گیری در این مورد، هزینه‌های آموزش و پرورش را افزایش می‌دهد، اما این مسئله مجوزی برای چشم‌پوشی در این زمینه نیست.

وی اضافه کرد: یکی از فاکتورهای لازم برای صدور مجوز بهره‌برداری برای مدارس غیرانتفاعی، استفاده از رادیاتور و پکیج است، اما در یکی از این مدارس، گرمایش با استفاده از بخاری‌های گازسوز و به شیوه کاملا سنتی انجام می‌شد که هشدارهای لازم به مسئولان آن داده شد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرضا یادآور شد: تجهیز مراکز آتش‌نشانی به وسایل روزآمد و تازه، مسئله‌ای غیرقابل انکار است و اقدامات لازم برای آن انجام می‌شود، اما آنچه بیش از هر چیزی می‌تواند حوادث و مصدومیت‌ها را کاهش دهد، رعایت اصول ایمنی و پیشگیری از بروز آتش سوزی‌ها است.

علی‌اکبری اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و معلمان و اصناف، سهم مؤثری در کاهش آتش‌سوزی‌ها داشته است، اما لازم است این آموزش‌ها به صورت مستمر و در دوره‌های مختلف سال و برای همه مردم برگزار شود.

کد خبر 362782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.