تعریف فرآیند قانونی برای بازسازی ابنیه‌های تاریخی

کاشان - مدیر منطقه یک (بافت تاریخی) شهرداری کاشان گفت: برای صدور مجوزهای تعمیرات ابنیه‌های تاریخی باید یک فرآیند قانونی تعریف شود زیرا ممکن است بعضی پروژه‌ها توسط ستاد انضباطی شهری با مشکل روبه رو شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، محمدحسین واحدیان در  هفتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهرستان کاشان، با بیان اینکه اولویت و دغدغه اصلی شهروندان در بافت تاریخی تعریض برخی کوچه های باریک محلات است که در مکاتبات متعدد به شورا و فرمانداری نیز اعلام شده است، اظهار کرد: وجود این مساله مشکلات عدیده ای در خدمات رسانی و حتی امدادرسانی به شهروندان ساکن در این کوچه ها ایجاد کرده است.

وی افزود: با شناخت نقاط کم عرض و استعلامات، امکان تعریض به صورت دندانه ای در بعضی مکان ها برای دسترسی بهتر  محلی وجود دارد که در مورد آن حتی با کمیسیون ماده پنج نیز مکاتبه شده و در این راستا نگاه ویژه ای را می طلبد.

مدیر منطقه یک (بافت تاریخی) شهرداری کاشان ادامه داد: در بعضی پلاک ها اگر چه در بافت تاریخی واقع شده، اما فاقد ارزش تاریخی است بتوانیم تعریض را برای آنها حتی به صورت دندانه ای برای ارائه خدمات رسانی بهتر و بیشتر و امدادرسانی سریع‌تر انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی وضعیت محله هایی چون سنگ پلویی،  محله طاهر و منصور، کوچه آقا و کوچه سرو که مورد بازدید کارشناس میراث هم قرار گرفته است از دغدغه های شهروندان است، گفت: امیدواریم بتوانیم این دغدغه های تعریض را به صورت موردی یا مصوبه کلی انجام دهیم.

واحدیان، با اشاره به تفاهم نامه بین شهرداری و میراث برای ایجاد دفتر پژوهشی بازار تصریح کرد: این تفاهم نامه هنوز انجام نشده که انتظار داریم هر چه زودتر به امضا برسد.

مدیر منطقه یک (بافت تاریخی) شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: برای صدور مجوزهای تعمیرات ابنیه های تاریخی باید یک فرآیند قانونی تعریف شود زیرا ممکن است بعضی پروژه ها توسط ستاد انضباطی شهری با مشکل روبه رو شود و همین عامل سبب خواهد شد پروژه زمان زیادی به طول انجامد و مشکلاتی از جمله تخلیه نخاله، مسدود شدن راه در معابر کم عرض و مراجعه اهالی را نیز در بر داشته باشد.

واحدیان تصریح کرد: اگر فرآیند قانونی برای این موارد تدبیر شود نارضایتی مردمی را از اجرای پروژه و مشکلات ناشی برای اهالی محله ها کمتر مشاهده می کنیم که امیدواریم با افزایش تعامل و همکاری میراث و شهرداری این مشکلات در جهت کسب رضایتمندی شهروندان و خدمت بهینه به آنها مرتفع شود.

کد خبر 362455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.