در اجرای طرح تفصیلی به مشکل برخورد کرده‌ایم

کاشان - معاون شهرسازی شهردار کاشان گفت: شهرداری کاشان با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تعاملات خوبی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، حسن نعناکار در هفتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر با اشاره به تعامل شهرداری با میراث فرهنگی اظهار کرد: در زمینه ابلاغ طرح تفصیلی بر اساس محدوده های بافت تاریخی که میراث ارائه کرده با مشکل مواجه شده ایم.

وی افزود: در مورد حریم جدید سیلک نیز نامه ابلاغ آن آمده است، اما نقشه های آن هنوز به ما تحویل نشده تا تغییرات آن را جهت تصویب به کمیسیون ماده پنج ارسال کنیم.

معاون شهرسازی شهردار کاشان، با بیان اینکه محدوده باغ فین و زیارت شاهزاده ابراهیم(ع) علی رغم حریمی که یونسکو برای آن تعیین کرده مصوبه ای ندارد، گفت: حدود دو یا سه سال قبل متوجه شدیم که میراث نقشه حریم برای باغ فین و زیارت شاهزاده ابراهیم(ع) بدون مشورت با شهرداری برای تصویب به تهران ارسال کرده است.

وی با اشاره به مرمت خانه های تاریخی که نیاز به خدمات جانبی و پارکینگ دارد، ادامه داد: مرمت و بازسازی ابنیه در بافت تاریخی نیازمند مجوز تعمیرات و توسعه آن نیازمند صدور پروانه است.

نعناکار اضافه کرد: متاسفانه برخی از مالکان مجوز مرمت و بازسازی از شهرداری می گیرند و با موافقت اصولی سازمان کار توسعه بنای تاریخی را انجام می دهند که این مهم مستلزم نظام مندی اصولی و نظارت فنی توسط مهندسان ناظر است تا نقشه های آن علاوه بر طراحی و تایید نظام مهندسی اجرای آن نیز مناسب باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به موافقت های سازمان میراث فرهنگی برای خانه های تاریخی برای تبدیل آنها به اقامتی و گردشگری تکلیف پارکینگ مورد نیاز آنها مشخص نیست که این موضوع موجب نارضایتی شهروندان می شود.

کد خبر 362453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.