مشکلات تامین لاستیک رانندگان تا پایان سال حل می‌شود

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: مشکلات تامین لاستیک رانندگان با رایزنی‌ها و اقدامات انجام شده تا پایان سال حل می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان، داریوش امانی در همایش بزرگداشت روز ملی حمل ونقل و راهداری در اصفهان، اظهار کرد: سازمان به شدت به دنبال حل مشکلات رانندگان است، البته تامین لاستیک وظیفه سازمان ما نبود اما چون نگرانی‌های رانندگان، دغدغه ما بود برای حل این مسئله ورود کردیم.

وی از ثبت سفارش دو میلیون حلقه لاستیک خبر داد و گفت: پیش بینی می شود با اقدامات انجام شده مشکلات لاستیک رانندگان تا پایان سال حل شود.

عضو هیئت عامل و معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور گفت: مقرر شد مباحث مربوط به قرار گرفتن شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور با قدرت بیشتری در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

امانی با اشاره به یکی از دغدغه های بزرگ رانندگان در حوزه بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی اظهار کرد: صندوقی تعریف می‌شود تا برای همیشه مشکلات این حوزه برطرف شود.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته حجم بار ۴۰ درصد افزایش یافته اما ناوگان حمل ونقل ۱۲۰ درصد رشد کرده‌است، افزود: این توسعه نامتوازن سفره رانندگان و سایر فعالان صنعت حمل ونقل را کوچک تر کرده است.

رونمایی از نقشه‌های مدیریت بحران راه‌ها برای اولین‌بار در کشور

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این همایش گفت: نقشه های مدیریت بحران راه های استان اصفهان برای اولین بار در کشور توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان رونمایی شد.

منصور شیشه فروش یادآور شد: آماده باش دائم، انسجام، با ثبات بودن و داشتن نقشه راه و استراتژی، سه کلید طلایی مدیریت بحران‌ هستند.

وی این نقشه ها را تحولی در حوزه مدیریت بحران راه های استان اصفهان دانست و افزود: مخاطرات جوی در این نقشه به صورت آنلاین پایش می شود و نقشه های موضوعی نیز در این راستا تهیه و تدوین شده است.

اصفهان جزو استان‌های تراز اول کشور

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان در این آئین، گفت: استان اصفهان با ظرفیت های بالای حمل ونقل بار، مسافر و ۱۲ هزار کیلومتر راه جزو استان های تراز اول کشور به شمار می آید.

مهدی خضری برقراری تردد ایمن و روان در انواع شرایط بحرانی اعم از طبیعی (سیل، زلزله، رانش، فرونشست و ...) و غیرطبیعی (جنگ، تصادفات و ...) را  یکی از اهداف و وظایف خطیر این اداره در مدیریت بحران برشمرد و اظهار کرد: به منظور مدیریت هوشمند بحران، شناسایی نقاط بحرانی و حساس، زیرساخت‌ها و دارایی های موثر در مدیریت بحران و بازگشت مناسب و سریع به شرایط عادی نیازمند نقشه کاملی از این اطلاعات هستیم.

وی ادامه داد: لذا برای اولین بار در کشور ایجاد نقشه مکانی و توصیفی مدیریت بحران در راهداری و حمل و نقل جاده ای به همت کمیته مطالعات و آمار این اداره در قالب GIS و CAD تهیه و تدوین شد.

صنعت تولید لاستیک در کشورباید تقویت شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای تامین لاستیک مورد نیاز رانندگان در این همایش، اظهار کرد: صنعت تولید لاستیک در کشورباید تقویت شود.

حمیدرضا فولادگر گفت: استان اصفهان به واسطه موقعیت جغرافیایی و طول راه نیازمند توجه جدی در حوزه تامین اعتبارات است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیشترین جا به جایی بار و کالای کشور بر بستر راه‌های استان اصفهان است بنابراین باید به این موضوع توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز و مشکلات متعاقب آن در حوزه لاستیک زنگ خطر را برای مسئولان به صدا درآورده است، افزود: با توجه به توانایی فنی و مهندسی موجود در کشور تقویت تولید صنایع و لاستیک باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 362360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.