انهدام باند فروش دلارهای "سبز و سیاه" در اصفهان

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: اعضای باندی که با وارد کردن کاغذهای مخصوص به رنگ "سبز و سیاه" و تبدیل آنها به اسکناس‌های ۱۰۰ دلاری قصد داشتند بازار ارز را مختل کنند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ سعید سلیمیان اظهار کرد: در پی نوسانات به وجود آمده در بازار ارز و تحرکات افراد سودجو در این خصوص، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان اصفهان به صورت ویژه وارد عمل شده و موضوع شناسایی و دستگیری افراد متخلف را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: کارآگاهان این پلیس  با استفاده از یک سری اقدامات علمی و تخصصی ویژه از فعالیت باندی در زمینه فروش دلارهای جعلی مطلع و تحقیقات خود را آغاز کردند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد اعضای این باند اقدام به وارد کردن کاغذهای مخصوصی به رنگ های "سبز و سیاه" کرده و هر برک از کاغذهای مذکور را به عنوان اسکناس ۱۰۰ دلاری به مبلغ چهار میلیون ریال به فروش می رساندند.

سرهنگ سلیمیان خاطر نشان کرد: فروشندگان دلارهای مذکور در هنگام فروش مدعی بودند با استفاده از دستگاهی مخصوص و یک ترکیب شیمیایی خاص، لایه بسیار نازکی از روی کاغذها محو شده و ۱۰۰ دلاری با کیفیت بسیار بالا به دست می آید که تشخیص جعلی بودن آن برای شهروندان عادی امکان پذیر نخواهد بود.

به گفته رییس پلیس آگاهی استان ، این نوع کاغذها و دستگاه‌های مخصوص تبدیل آنها به دلارهای تقلبی با قصد بهم ریختن بازار ارز، توسط اعضای این باند از طریق مرزهای غربی کشور وارد شده است.

سرهنگ سلیمیان خاطر نشان کرد: سرانجام با اقدامات ویژه کارآگاهان، تعداد چهار نفر از اعضای این باند شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۳۸۴ برگ کاغذ سبز و ۱۲۶ برگ کاغذ سیاه مخصوص، قبل از اینکه به اسکناس های ۱۰۰ دلاری تبدیل شوند کشف شدند.

پلیس آگاهی استان در پایان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و گفت: تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی سایر افراد مرتبط با این باند و کشف دستگاه های مخصوص جعل دلار کماکان ادامه دارد.

کد خبر 362351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.