لاغرها ماساژ درمانی نکنند

متخصص طب سنتی گفت: برای افرادی که بسیار لاغر و با طبع گرم یا خشک هستند ماساژ درمانی توصیه نمی شود و در صورت تمایل شدید به این امر باید به صورت خاص ماساژ درمانی دنبال شود.

محمود رضا فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه ماساژ مجموعه‌ای از دستکاری‌های بافت نرم برای طبیعی کردن بافت‌های بدن است، اظهار کرد: با ماساژ دادن، جریان مایعات، لنف بدن و جریان خون در اعضای بدن تقویت می‌شود و این موارد آثار درمانی ماساژ در عمل است.

وی افزود: ماساژ درمانی گرفتگی‌هایی که در مسیر سیالات بدن یا در مسیر خون رسانی وجود دارد را برطرف می‌کند.

متخصص طب سنتی ادامه داد: همچنین ماساژ درمانی برای بسیاری از بیماری‌های اسکلتی و عضلانی، بیماری‌هایی که توام با سستی، رخوت و شل شدن عضلات است و بیماری‌هایی که موجب افتادگی و چین و چروک‌های پوست می‌شود بهترین روش درمانی است.

وی با بیان اینکه ماساژ درمانی برای افراد دارای ورم‌های شدید و انباشت مواد شدید در بدن مناسب نیست، اضافه کرد: برای این بیماران ابتدا داروهایی تجویز می‌شود تا بدن تعدیل شده و امکان انجام ماساژ فراهم شود.

فقیهی اضافه کرد: همچنین برای افرادی که بسیار لاغر و با طبع گرم یا خشک هستند ماساژ درمانی توصیه نمی شود و در صورت تمایل شدید به این امر باید به صورت خاص ماساژ درمانی دنبال شود.

این متخصص طب سنتی درباره پیشینه ماساژدرمانی یادآور شد: ماساژ در زندگی ایرانیان از قدیم وجود داشته ، اما متاسفانه به مروز زمان حذف شده و این در حالی است که در دین اسلام هم به ماساژدرمانی توصیه شده است.

وی با تاکید به اینکه در حوزه ماساژ و دلک دیدگاه تشخیصی داریم، گفت: گاهی اوقات سردردهایی ناشی از امتلاع است و باید ماده زائد و فضولاتی از بدن خارج شود،  وقتی که پاهای فرد را در آب گرم ماساژ می‌دهید این ماده سمی خارج می‌شود و از ناحیه فوقانی سر به نواحی تحتانی و اندام‌های تحتانی هدایت شده و سردرد را کاهش می‌دهد.

کد خبر 362093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.