ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خون شهدا درخت اسلام را آبیاری کرده است، گفت: خون شهیدان پرچمی برای تحکیم اسلام و عزت و استقلال همچنین آزادی و نجات از دشمن و کسب پیروزی و پیشرفت شد بنابراین تأکید دارم ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا حجت الاسلام‌والمسلمین عباس کعبی در آیین دهمین اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان اظهار کرد: اصفهان استان شهدای بزرگ و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و تأثیرگذار در تاریخ ایران همچنین مرکز تربیت فقهای بزرگ از جمله شیخ بهایی، میرداماد، میرفندرسکی، حاج آقا رحیم ارباب و نجفی است.

وی افزود: در استان اصفهان شهدای شاخص معاصری نیز بنام هستند که از جمله آنها می‌توان به شهید نواب صفوی، شهید آیت الله سیدحسن مدرس، شهید آیت الله بهشتی و شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی و شهدای خاصی مانند ردانی‌پور که تأکید داشت «عمامه من کفن است» و دیگر شهدای تربیت یافته مکتب اهل بیت مانند شهیدان خرازی و کاظمی اشاره کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شهید شاخص دهمین اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی «شهید طباطبایی» اظهار کرد: این شهید نمونه ایمان، حرکت انقلابی، بصیرت و شجاعت است و جهاد تبلیغی را با جهاد انقلابی و حضور در راه امام راحل طی کرد و جزء شهدای حادثه بزرگ شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان بود.

وی ادامه داد: شهید طباطبایی در تدوین تفسیر نمونه تا جلد یازدهم مشارکت داشت.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: شاید این سوال پیش آید که چرا همه ساله مجلسی برای شهیدان برگزار می‌کنیم و در پاسخ باید تأکید کنیم رهبر معظم انقلاب فرمودند: «برگزاری مجلس شهید کمتر از خود شهادت نیست حتی اجر و ثواب شهادت را دارد»، از این رو مجلس شهدا را برگزار می کنیم تا شهید و شهادت احیاء شود.

وی به هفت ویژگی شهدا اشاره کرد و افزود: شهیدان افرادی شاخص و برتر در ایمان، تقوا، اخلاص، ایثار و فدارکاری در راه خدا برای پیروزی اسلام و عزت مسلمانان هنگام نبرد هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شهیدان دشمنان را دیدند و با آن ها مقابله کردند و در مرز بندی بین ایمان و کفر، به ایمان نزدیک شدند.

وی با بیان اینکه شهیدان به ما می‌آموزند برای حفظ دین باید هزینه کرد، در میدان حاضر شد و با دشمنان مقابله کرد، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس عده‌ای از مردم مسلمان ایران راهی جبهه‌ها شدند، اما عده‌ای دیگر مال اندوزی و پست و مقام را برگزیدند، برگزاری این همایش به ما می آموزد که شهدا در خطر کردن پیشتاز بودند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی ویژگی سوم شهیدا را حیات حقیقی، جاودانه و تأثیرگذار آن ها عنوان کرد و گفت: شهیدان با اشراف معنوی نظاره‌گر عملکرد ما هستند پس نباید توهم داشت که شهدا حاضر و ناظر نیستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان افزود: ویژگی پنجم شهدا این است که آن ها با نثار خون پاک خون حیات الهی جامعه ای را تضمین می کنند که در مسیر شهیدان گام برمی دارند از این رو پاسداشت شهیدان کمتر از شهادت نیست و حضور در اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی به مثابه تجدید بیعت با شهدای والا مقام اسلام و مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی تصریح کرد: ویژگی ششم شهدا این است که آن ها در محضر خدا متنعم به نعمت الهی هستند، آن ها همانند امامزاده شفاعت و خدمت می کنند به شرط آنکه با آن ها مرتبط باشیم.

وی با بیان اینکه شهدا در سایه تفضل به فضل الهی خوشحال هستند و پیام آنها به جامعه امید، نشاط، سرزندگی، سرافرازی و پیروزی است، تصریح کرد: رسالت شهیدان به گونه ای است که به یاران، بستگان، ملت و رهبر خود پیام می دهند که اندوهگین نباشند و با نشاط و امید در مسیر شهادت حرکت کنند. شهیدان به جامعه امید تزریق می کنند و بر یأس و ناامیدی غلبه می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان با بیان اینکه در منطق شهیدان شکست و حزن و اندوه معنایی ندارد، تأکید کرد: پیام شهدا برای کسانی که در انتطار شهادت هستند این است که راه روشن است و با اعتماد به خدا امدادهای غیبی در پیش روی آن ها خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از معجزه های انقلاب اسلامی این است که طی چهاردهه انقلاب اسلامی امام، رهبری و ملت رشید و انقلابی ایران پرچم شهدا را برافراشته نگه داشتند پس دشمن بداند که در مقابله با توطئه های پیچیده پیروز خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با اشاره به نقش مهم روحانیت در جامعه افزود: روحانیت راستین همواره چند نقش را ایفا می کند که از جمله آن ها تبیین و تفسیر صحیح و معرفی اسلام ناب محمدی برپایه آموزه های اهل بیت به جامعه، بیدارگری در جامعه، انسجام بخشی، هویت سازی و مبارزه با استبداد است.

وی با تأکید بر اینکه جامعه روحانیت دشمن سرسخت سرمایه داران زالو صفت است، ادامه داد: در کشور از مجموع ۳۰ هزار شهید تعداد ۵ هزار و ۹۰۰ نفر از شهدا روحانی هستند و این آمار نشان می دهد قول و عمل روحانیت یکی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نقش دیگر روحانیت خدمت رسانی به فقرا، محرومان، تأسیس موسسات خیریه، بیمارستان ها و تلاش برای تسکین آلام بشر است، گفت: نقش بعدی روحانیت همدردی با مردم، تزریق امید در جامعه و مبارزه با آسیب های اجتماعی، توانمندسازی جامعه، تقویت روحیه خودباوری، دفاع از استقلال و آزادی و تلاش برای اقامه حکم الله و مجاهدت برای حاکمیت دین که منشأ خیرات در جامعه به شمار می رود است.

وی ادامه داد: روحانیت در تبلیغ و پشتیبانی از مردم پیشتاز بوده است اما برنامه پیچیده و شیطنت آمیز دشمنان، تخریب روحانیت را نشانه رفته است، از این رو یک نقطه ضعف را پیدا کرده و بر روی آن در شبکه های مختلف و فضای مجازی مانور می دهند در حالی‌که اثرات نقش روحانیت در بخش های مختلف را تبیین نمی کنند زیرا درصدد هستند نفوذ روحانیت در لایه های جامعه را کمرنگ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی اظهار کرد: البته دنیاگرایی، عفیت طلبی، بی‌تفاوتی نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی و جدا شدن از مردم یکی از نقاط ضعفی است که احتمال دارد شامل حال برخی در روحانیت شود.

وی با بیان اینکه تلاش دشمن ایجاد شکاف و جدایی بین مردم و روحانیت است، گفت: برگزاری اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی در اصفهان که رتبه اول شهدای روحانیت در کشور را دارد جهت بازتولید نقش تاریخی روحانیت حائز اهمیت است زیرا این نقش ها باید بازگویی و بازنمایی شود و روحانیت نیز باید با انسجام درونی تلاش کند نقش تاریخی خود را ایفا نماید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیت با حضور در صحنه های انقلاب و پرچم داری حوزه انقلابی پشت سر مقام معظم رهبری می‌تواند نقش‌های تاریخی خود را ایفا کند، اظهار کرد در مقابله با دشمن ،روحانیت اصیل و انقلابی با تأسی از شهدای روحانیت باید چند خصلت مهم داشته باشند از جمله اینکه دشمن را ببیند و با آن ها مقابله کند و اطمینان داشته باشد که دشمن ضربه خورده، ضعیف شده و رو به افول است.

وی تأکید کرد: با جرأت می گوییم که قدرت قرن بیست ویکم قدرت ایمان و تکیه به مکتب اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با اشاره به دستاوردهای ۴۰ ساله جمهوری اسلامی ایران گفت: نرخ رشد علمی در ایران امروزه ۱۱ برابر میانگین جهانی است و ایران جزء ۱۳ قدرت برتر نظامی جهان به شمار می‌رود در حالی‌که قبل از انقلاب یک کشور وابسته بودیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ایران جزء ۹ کشور دارنده چرخه کامل هسته‌ای، ششمین کشور پیشرفته در زمینه فناوری نانو و دهمین کشور در پرتاب ماهواره به فضا است و جزء ۱۳ کشورجهان است که می‌تواند غنی‌سازی اورانیوم را انجام دهد.

کد خبر 362063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.