وابستگی بودجه به نفت باید به ۲۵.۹ درصد برسد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در هشت ماهه سال ۹۷  بالغ بر ۴۱.۵ درصد وابستگی بودجه به نفت گزارش شد، در حالی که طبق قانون برنامه ششم توسعه وابستگی بودجه به نفت باید به ۲۵.۹ درصد برسد، به عبارتی بالغ بر ۷۰ تا ۸۰ درصد بیشتر از برنامه انحراف داشته ایم.

به گزارش ایمنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به وابستگی بودجه به نفت، اظهار کرد: وابستگی بودجه سال ۹۰ تا ۹۵ بالغ بر ۳۵ درصد بود اما در سال ۹۶ شاهد وابستگی ۲۶ درصدی بوده‌ایم.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص سهم درآمد مالیاتی از کل منابع عمومی دولت، توضیح داد: قانون برنامه ششم توسعه می گوید سهم درآمد مالیاتی از کل منابع عمومی دولت باید ۴۴.۶ درصد باشد، اما در هشت ماهه سال ۹۷ این شاخص بودجه ۳۳ درصد بوده است.

وی افزود: سهم درآمدهای مالیاتی از کل منابع عمومی دولت در سال گذشته، ۳۶ درصد در سال ۹۰ تا ۹۵ نیز ۳۶.۵ درصد گزارش شده است.

جعفرزاده ایمن آبادی با ارزیابی عملکرد مالی دولت در سال‌های گذشته، عنوان کرد: در بخش معافیت‌ها، تخفیف‌ها و ترجیح های مالیاتی و گمرکی، بر اساس اطلاعات استخراج شده از سامانه‌های سازمان امور مالیاتی در ارتباط با پرونده‌های سال ۹۴، تا کنون معادل ۴۶۸ هزار میلیارد ریال معافیت اعطا شده که ۴۶۸ برابر میزان ثبت شده که معادل ۷۰ درصد کل در آمدهای مالیاتی سال ۹۴ است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با این حساب معادل ۷۰ درصد درآمد مالیاتی در سال ۹۴ معافیت مالیاتی داشته ایم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: میزان معافیت‌های اعطایی در بخش درآمدهای گمرکی در سال ۹۶ مبلغ ۴۳هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال بوده که ۲۰ درصد از کل درآمدهای وصولی گمرکی بوده است.

کد خبر 361945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.