تکمیل پروژه‌های ناتمام کشور توسط خصوصی سازی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قابلیت بودجه دولت به آن میزان نیست که بتواند این حجم گسترده پروژه‌های نیمه تمام را با بودجه دولتی تمام کند، افزود: به همین دلیل نیاز است که بخش خصوصی با بهره‌گیری از الگوهای مختلف مالی و اقتصادی که برای پروژه‌ها در نظر گرفته شده به میدان بیاید.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی اظهار کرد: من همینجا از همه کسانی که دارای ظرفیت و تمکن هستند دعوت می‌کنم به جریان خصوصی‌سازی پروژه‌های ناتمام ملحق شوند و با توجه به امکاناتی که در قانون پیش‌پینی شده پروژه‌ها را به دست بگیرند و نسبت به تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها اقدام کنند.

وزیر راه وشهرسازی تاسیس صندوق توسعه حمل ونقل را یک اقدام تاریخی برای رشد و حرکت صنعت حمل ونقل کشور خواند و از اختصاص ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این صندوق خبر داد.

اسلامی جامعه حمل ونقل را جامعه‌ای عظیم و ارزشمند توصیف کرد و گفت: تاسیس این صندوق در قانون پیش‌بینی شده بود و اساسنامه آن دو هفته پیش در دولت محترم تصویب شد.

وی افزود:مقرر شده که ۱۹ هزار میلیارد تومان منابع در سرفصل‌هایی که قانون‌گذار پیش‌بینی کرده است برای این صندوق تامین و تحصیل شود تا پیشتوانه‌ای برای شتاب‌بخشی به جریان توسعه باشد.

وزیر راه و شهرسازی نبود این صندوق را یکی از کاستی‌های بزرگ کشور توصیف کرد و گفت: خیلی از کندی‌های حرکت ما و شاید رکود با استفاده از ظرفیتی که در این صندوق ایجاد خواهد شد از میان برداشته خواهد شد.

کد خبر 361927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.