سومین ایده‌کاپ شهر در اصفهان برگزار شد

سومین ایده‌کاپ شهر اصفهان با عنوان "ایده‌کاپ دختران خلاق"، در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر سه‌شنبه ۲۷ آذرماه، در این مراسم که شرکت کنندگان آن از دختران هنرستان نوایی بودند، ۱۰ گروه ایده های خود را هر کدام در مدت سه دقیقه مطرح کردند.

عنوان ایده اول "شبرنگی‌های جذاب شهر"، ایده دوم "فرهنگ ماسه‌ای"، ایده سوم "ایستگاه دوچرخه" و عنوان ایده چهارم "مسیر اثر انگشت" بود.

ایده پنجم با عنوان  "اپلیکیشن دست‌سازه‌های من و تو" مطرح شد که طراح آن محدثه رضایی شناس ، هدف از طرح این ایده را حل مشکل بیکاری و استفاده از توان فکری جوانان در صنایع دستی خلاق عنوان کرد.

این گروه با طراحی هوشمندانه از دست‌سازه های کاربران در یک اپلیکیشن تصاویری را ارائه دادند، همچنین در این اپلیکیشن فیلم های آموزشی ساخت صنایع دستی قرار گرفته می‌شود.

تمامی دست سازه های هنرمندانی که فاقد سرمایه اند در این اَپ به فروش میرسد و ۱۰ درصد فروش به اپلیکیش  و دو درصد از آن به کودکان کار اختصاص می‌یابد.

داوران از این گروه درباره درآمد سوال کردند و ابراز امیدواری کردند که این ایده و مسئولیت اجتماعی حمایت از کودکان کار می‌تواند علاوه بر درآمد خوب تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت کودکان کار داشته باشد.

تیم ششم با عنوان ایده"پیک دوچرخه" سه دقیقه زمان داشت از ایده خود دفاع کند،

جابه جایی کالا با سرعت زیاد و دور زدن ترافیک هدف از مطرح شدن این ایده بود.

اپلیکیشنی که در آن فردی که برای ورزش می‌خواهد دوچرخه سواری کند مانند راننده اسنپ بتواند کار پیک را انجام دهد، این کار، تفریحی درآمدزا برای جوانان و نوجوانان و کاهش ترافیک شهری و آلودگی هوا را به همراه دارد.

عنوان ایده هفتم " Winwin draie" است.

اپلیکیشنی که افراد مسیر را به یکدیگر معرفی می‌کند و یک فرایند برد برد است.

تمایز آن با اسنپ این است که در این اپلیکیشن راننده مسیر را تعیین می‌کند و افراد آن را انتخاب می‌کنند.

اقتصاد اشتراکی در این ایده به اجرا گذاشته می‌شود.

تیم هشتم عنوان ایده خود را "پارک خلاقیت" عنوان کرد.

سحر کرباسیان، یکی از اعضای تیم ایده‌پردازان میگوید: کودکانی که به پارک ها مراجعه میکنند بعد از مدتی از اسباب بازی ها خسته می‌شوند ما طرحی دادیم که وسایل بازی آن به محیط زیست آسیبی نرساند و بازیافتی باشد، مربی   به کودکان کاردستی هایی را می آموزند که به رشد خلاقیت انها کمک میکند.

نهمین تیم با ایده‌ای با عنوان "lovely pay" اپلیکیشنی را ارائه دادند که به وسیله آن می‌توان اصفهان کارت را به صورت آنلاین شارژ کرد.

نگار کرمی از اعضای گروه می‌گوید: چون رشته تحصیلی ما مرتبط است می‌توانیم حتی در ساخت و طراحی این اپلیکیشن نیز کار کنیم . این اپلیکیشن به صورت آفلاین نیز می‌تواند پرداخت انجام دهد.

آخرین گروه از ایده پردازان با عنوان " سفری از سر تا پا " عنوان شد.

نگین محبی میگوید: این سازه به شیوه بعد سازی، درون بدن را به صورت یک انسان خوابیده شبیه سازی می‌کند تا دانش آموزان با بازدید آن دروس علوم خود را بهتر فرا بگیرند. این سازه در شهربازی نصب خواهد شد و علاوه بر زیبا سازی شهر به شهربازی نیز رونق می‌بخشد.

کد خبر 361885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.