۷۳ مدرسه آموزش از راه دور در استان اصفهان فعال است

کارشناس مدارس آموزش از راه دور اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۷۳ مدرسه و ۱۲ هزار ۳۷۴ نفر دانش‌آموز در سطح استان اصفهان در مدارس آموزش از راه دور تحصیل می‌کنند.

مسعود مفیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره شکل گیری مراکز آموزش از راه دور در کشور، اظهار کرد: ششم آذرماه ۱۳۷۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل‌گیری آموزش از راه دور را مصوب کرد و در نهایت التزام به اجرای آن از سال ۱۳۸۳ اتفاق افتاد و مراکز آموزش از راه دور تأسیس و پس از آن به مدرسه تبدیل شدند.

وی درباره روند آموزش در این مدارس تصریح کرد: در واقع آموزش از راه دور با اولویت پذیرش بازماندگان از تحصیل راه اندازی شده است. تنها راه کمک به آموزش کسانی که به هر دلیلی از تحصیل در مدارس عادی جا مانده اند. مدارس آموزش از راه دور به عنوان شیوه ای نوین در آموزش و پرورش است.

مفیدی با بیان اینکه تقریبا با آغاز به کار مدارس آموزش از راه دور در سال ۱۳۸۳، سالانه در حدود   ۲۴۰  هزار نفر از خدمات این مدارس استفاده کردند، افزود: اکنون یک هزار و ۷۰۳ مدرسه آموزش از راه دورفعال در کشور حدود  ۱۸۶  هزار دانش آموز مشغول به تحصیل دراین مدارس هستند. این آمار در سطح استان اصفهان ۷۳ مدرسه و ۱۲ هزار ۳۷۴ نفر دانش آموز را شامل می شود که تا پایان خرداد ۹۷، تعداد ۳۹ هزار ۱۵۵ نفر موفق به دریافت دیپلم شده اند.

وی با تاکید به شرایط تحصیل دراین مدارس گفت: این نوع مدارس یک فرصت طلایی است برای تمام هموطنانی که تحصیلات ابتدایی دارند و بعد از آن هرکس در هر سن و شغلی می تواند ادامه تحصیل دهد.

کارشناس مدارس آموزش از راه دور اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به اینکه فراگیران مدارس آموزش از راه دور به دو دسته بزرگسالان افراد بالای ۱۸ سال و لازم التعلیم تقسیم می شوند، افزود: لازم التعلیمی ها افرادی هستند که شرایط سنی برای تحصیل را دارند اما به دلیل برخی موارد خاص که کمیسیون خاص آموزش و پرورش تشخیص می دهد، امکان ادامه تحصیل در مدارس عادی و روزانه را ندارند و باید از خدمات مدارس آموزش از راه دور استفاده کنند که افراد متاهل و دارای معلولیت شامل این بخش می شوند. این تفاوت در ارائه خدمات نشان از انعطاف خوب سیستم آموزش از راه دور دارد.

مفیدی درباره شرط سنی برای تحصیل در این مدارس  یادآور شد: افرادی که دوره دبستان را سپری کرده باشند می‌توانند برای ادامه تحصیل از مدارس آموزش از راه دور تا اخذ مدرک دیپلم استفاده کنند و هیچ محدودیت سنی نیز وجود ندارد.

 وی در مورد تغییرات آموزش از راه دور در سال آینده خاطرنشان کرد: با تغییر سیستم آموزش تا پایان شهریور ۹۸  دانش آموزان پیش دانشگاهی و دیپلمه که تمامی دروس خود را نگذرانده اند فرصت دارند تا دروس باقیمانده را با موفقیت طی کنند در غیر این صورت ممکن است در سیستم جدید مجبور باشند که دروس بیشتری را بگذرانند.

کد خبر 360932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.