اصفهان پایلوت طرح مطالعات جامع مجتمع‌های بین راهی کشور

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: استان اصفهان به عنوان پایلوت طرح مطالعات جامع مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین راهی کشور انتخاب شد و این طرح توسط کارشناسان این اداره کل انجام می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، مهدی خضری، اظهار کرد: سند چشم انداز توسعه استان اصفهان نگاه ویژه ای به توسعه صنعت گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه سفر در بستر جاده ها و با استفاده از سیستم های حمل ونقل عمومی ارتباط مستقیمی با این نهاد دارد، گفت: سرعت توسعه و ارتقای زیرساخت‌های گردشگری، تعداد سفرها و تعداد مجتمع های بین راهی باید با یکدیگر هماهنگ باشد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه های راه های مواصلاتی استان اصفهان، یکنواختی است که در بسیاری از موارد موجب ایجاد خواب آلودگی در راننده و بروز حوادث جاده ای می شود.

وی تصریح کرد: احداث مجتمع‌های بین راهی در محورهای مواصلاتی استان اصفهان می تواند تصادفات جاده ای یا واژگونی را  کاهش دهد.

خضری تصریح کرد: در بحث مجتمع‌های بین راهی نیازمند یک الگوی فاخر و یکسان برای ساماندهی این اماکن و افزایش بهره‌وری مردم وسرمایه‌گذاران هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان خواستار تدوین پیوست های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای مجتمع های خدماتی رفاهی شد و گفت: برای اولین بار در کشور مطالعات جامعی در این باره با محوریت استان اصفهان انجام خواهد شد.

خضری گفت: فروشگاه هایی که دراین مجتمع ها احداث می شود، خدماتی که به همشهریان ارائه می شود و حتی نوع غذایی که در این مجتمع ها ارائه می‌شود و بر روی رفتار ترافیکی رانندگان اثرگذار است در این طرح مطالعاتی بررسی و پیشنهاداتی برای رفع مشکلات کنونی ارائه خواهد شد.

کد خبر 360500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.