طرح مربوط به اجرای قانون تجمعات به کجا رسید؟

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه طرح مربوط به اجرای قانون تجمعات از دستور کار مجلس خارج شد، گفت: برخی از نمایندگان با ایراد گرفتن به کلیات این طرح آن را ناقص تلقی و از دستور کار خارج کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، بهرام پارسایی در خصوص طرح اجرای قانون برگزاری تجمعات و راهپیمایی، گفت: طرحی برای اصلاح قانون تجمعات آماده شد، اما با توجه به اینکه برخی به کلیات طرح اشکال وارد دانستند، این طرح از دستور کار مجلس خارج شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مخالفان این طرح را به ضرر منافع تجمع کننده‌ها دانستند و اذعان داشتند که در طرح مذکور انتقاد به سخنرانی یا تجمع یا برهم زدن این مراسمات جرم تلقی می شود، لذا آن را از دستور کار خارج کردند حال آنکه این اختلافات را می‌توانستیم در زمان بررسی رفع کنیم.

اصل ۲۷ قانون اساسی تکلیف تجمعات را روشن کرده است

وی با تاکید بر اینکه با این در حال حاضر قانون تجمعات به موجب اصل ۲۷ قانون اساسی وجود دارد و تکلیف تجمعات قانونی مشخص شده است، افزود: در این اصل قانون اساسی تکلیف مشخص شده، اما تصویب قانون مجزا هم لازم است تا به موجب قانون اجازه برگزاری تجمعات بدون اخذ مجوز هم داده شود.

پارسایی معتقد است: در حال حاضر افراد به دلیل نبود قانون در محل‌های مختلف و خیابان‌ها تجمع می‌کنند، این شرایط در حالی است که در تامین امنیت تجمع کننده‌ها و پاسخ قاطع به خواسته آنها هم مشکلاتی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما در ذیل قانون تجمعات می‌توانیم به موضوع امنیت مراسم  رسمی هم توجه کنیم تا اراده‌ای برای برخورد با بر هم زنندگان این مراسم ها یا حتی تجمعات مجوز دار شکل گیرد و از بی نظمی عمومی یا اخلال در نظم عمومی هم جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون نه تنها قانونی وجود ندارد، بلکه اراده‌ای هم برای برخورد با این افراد نیست، اما باید این اراده با قاطعیت شکل گیرد.

کد خبر 360479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.