آسم، نخستین عامل مرگ در شهرضا

شهرضا – رییس مرکز بهداشت شهرضا گفت: آسم و بیماری‌های حاد تنفسی مهم‌ترین دلیل مرگ و میر مردم شهرضا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سید حجت‌الله موسوی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با اشاره به اجرای طرح ایراپن در این شهرستان، اظهار کرد: تاکنون ۷۳درصد از جمعیت ۷۳ هزار و ۴۰۰ نفری افراد بالای ۳۰ سال شهرستان در این طرح غربالگری شده‌اند.

وی از غربالگری بیش از ۶۱ درصد از جمعیت ۹۴ هزار و ۸۲۹ نفری افراد بالای ۲۰ سال این شهرستان در طرح ایراپن خبر داد و افزود: تاکنون سلامت ۲۴ هزار و ۸۳۰ نفر از مردان و ۳۳ هزار و ۳۲۹ نفر از زنان شهرستان در این طرح، از نظر ابتلا به بیماری‌های غیر واگیردار، بررسی شده است.

رییس مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه ۵۵۷ نفر از افراد غربالگری شده در شهرستان در طرح ایراپن مبتلا به بیماری آسم بوده‌اند، خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۷۰۱ نفر از این افراد مبتلا به اختلال چربی، سه هزار و ۳۵۱ نفر مبتلا به دیابت و هفت هزار و ۱۱۶ نفر مبتلا به فشار خون بوده‌اند.

موسوی با بیان اینکه براساس آمار مرگ‌های ثبت شده در نرم افزار فوت کشور، شهرضا رتبه دوم در بین شهرستان‌های استان از نظر مرگ به علت بیماری آسم را دارد، اظهار کرد: بر اساس دیگر اطلاعات این پایگاه آماری شهرضا رتبه هفتم مرگ به علت بیماری‌های قلبی و عروقی، رتبه ششم به علت سرطان‌ها و رتبه چهارم در مرگ به علت حوادث ترافیکی و خودکشی را در بین سایر شهرستان‌های استان دارد.

وی با اشاره به گزارش دو کانون مثبت آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در این شهرستان، تصریح کرد: مالک و هفت نفر کارگر شاغل در مزارع پرورش طیور واکسیناسینه و وضعیت سلامت آن‌ها به مدت ۱۰ روز تحت نظر قرار گرفت.

رییس مرکز بهداشت شهرضا با تاکید بر لزوم انجام غربالگری زنان و آموزش اصول خود مراقبتی به آنان، تصریح کرد: از جمعیت ۶۷ هزار و ۲۷۱ نفری زنان شهرستان، ۳۳ هزار و ۲۷۱ نفر در رده سنی ۳۰ تا ۶۹ سال هستند که تاکنون در غربالگری طرح ایراپن شرکت کرده‌اند.

موسوی از کشف و معدوم سازی بیش از ۴۳ بطری دلستر تاریخ گذشته از یکی از فروشگاه‌های بزرگ این شهرستان خبر داد.

کد خبر 360405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.