اصفهان را با نوشتن مطالب واقعی به مردم اروپا می‌شناسانیم

نطنز- ۴۶ نفر ازخبرنگاران، نویسندگان و فعالان حوزه گردشگری کشور اسپانیا از کمپ گردشگری متین‌آباد و آستان آقاعلی‌عباس‌(ع) بادرود بازدید کردند.

ادوارد گومز، خبرنگاران و نویسنده حوزه گردشگری در اسپانیا در کمپ گردشگری متین آباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای نخستین بار به ایران سفر کرده‌ایم، ایران کشوری فوق العاده زیبا با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی همراه با میراث فرهنگی زیاد و با ارزش و دارای فرهنگ بسیار غنی است، قبل از اینکه ما به ایران سفر کنیم، متاسفانه تصورمان نسبت به این کشور منفی بود که علت آن وجود تبلیغات دروغینی است که به ما القا شده بود.

وی افزود: عنوان شده بود که زنان در ایران آزادی ندارند و در تنگنا قرار دارند این تصور برگرفته از شناخت نداشتن مردم  اروپا از کشور ایران و تصویر نادرستی است که در ذهن آنان وجود دارد.

گومز تصریح کرد: دیدگاه غرب این است که زنان ایرانی از حق اجتماعی و پوشش‌های مناسب خود محروم هستند، همچنین حکومت‌های دینی چنین حقی را به زنان نمی‌دهند به همین دلیل از سفر به ایران هراس دارند.

وی افزود: با سفری که گروه خبرنگاران و نویسندگان حوزه گردشگری اسپانیا به ایران داشتند و از شهرهای شیراز ، یزد و اصفهان  بازدید کردند کاملاً دیدگاه‌ها را عوض کرد زیرا ایران دارای میراث فرهنگی غنی با شهرهای زیبا و مردمانی مهربان و دوست داشتنی است.

عضو گروه خبرنگاران گردشگری اسپانیا گفت: حضور ما در ایران و شهرهای آن بسیار آرامش بخش بود و بدون ترس و واهمه از اماکن مختلف دیدن می‌کردیم و مخصوصاً برای زنانی که همراه ما بودند بسیار لذت بخش‌تر بود.

وی شهر اصفهان را بسیار زیبا با جاذبه‌های گردشگری و بناهای فوق العاده عالی توصیف کرد و ادامه داد: میدان امام، عالی قاپو، مسجد جامع و چهل ستون از جمله بناهایی است که تا کنون بازدید کرده‌ایم.

گومز با اشاره به کمپ گردشگری متین آباد نیز خاطرنشان کرد: این مکان و قرار گرفتن در دل کویر زیبا، برایمان بسیار جالب و دیدنی بود.

اصفهان را با نوشتن مطالب واقعی به مردم اروپا می‌شناسانیم

ماریانو پالاکین، رییس گروه اسپانیایی خبرنگاران نیز با بیان اینکه اصفهان واقعا نصف جهان است، گفت: برای نخستین بار است به ایران سفر می کنیم تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا بتوانیم ایران را همان طوری که هست و همانطور که دیدیم  با نوشتن مطالب واقعی به مردم اسپانیا و سایر مردم اروپا بشناسانیم.

وی تاکید کرد: فدراسیون ما دارای ۲۰۰ عضو در حوزه خبرنگاری و فعال گردشگری است و همگی نیز با اطلاع کامل از زیبایی‌های ایران مقصد گردشگری خود را برای حضور گردشگران اسپانیایی انتخاب کرده‌اند.

محمدعلی اشرف واقفی از فعالان حوزه گردشگری با اشاره به سفر گروه خبرنگاران گردشگر اسپانیایی اظهار کرد: تعداد ۴۶ نفر از خبرنگاران، نویسندگان و فعالان حوزه گردشگری کشور اسپانیا با هدف بررسی ظرفیت‌ها و افزایش مراودات گردشگری دوجانبه به ایران آمده‌اند و از شهرهای شیراز، یزد، اصفهان و سپس کمپ گردشگری متین آباد و آستان مقدس آقاعلی عباس (ع) بادرود بازدید کردند.

وی گفت: این گروه ۴۶ نفره فدراسیون خبرنگاران گردشگری اسپانیا به مدت هشت روز به ایران سفر کردند و طبق برنامه‌های خود هر ساله اعضای گروه به یک کشور سفر می‌کنند و در پایان سال نیز کنگره‌ای در همان کشور برگزار خواهند کرد که امسال نیز کشور ایران انتخاب شده است.

اشرف واقفی افزود: این گروه ابتدا به شهر شیراز برای بازدید از اماکن تاریخی شهر رفته‌اند، سپس یزد و اصفهان و بعد از آن راهی کمپ گردشگری متین آباد شده‌اند.

وی گفت  اعضای این گروه سپس از آستان مقدس آقاعلی عباس و شاهزاده محمد(ع) نیز بازدید کردند.

امنیت مثال زدنی برای گردشگران خارجی وجود دارد

اصغری، بخشدار بادرود در حاشیه این بازدید گفت: در حال حاضر امنیت مثال زدنی در کشور ایران برای گردشگران خارجی وجود دارد و اکنون ایران جزو امن‌ترین کشورهای آسیا و حتی دنیا است، امیدواریم که بتوانیم به واسطه گردشگران بیش از پیش رونق اقتصادی ایجاد کنیم.

کد خبر 360211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.