شهرسازان اصفهان در حوزه عملیاتی عقب‌نشینی کرده‌اند

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان که روزی مهد معماری و شهرسازی بوده، امروز دچار ترافیک گسترده شده است، گفت: اگر پروژه‌های شهری توسط افرادی که تخصص ندارند اداره می شود شاید به دلیل عقب‌نشینی شهرسازان است که در حوزه‌های عملیاتی کمتر ورود پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در اختتامیه هفته شهرسازی اظهار کرد: در شهرها مشارکت اجتماعی که هیچ حتی ارتباطات اجتماعی در حد صفر است؛ امروز به عنوان نماینده مردم در شورای شهر باید به شهروندان بگوییم که برای شهر اصفهان چه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اصفهان زمان طولانی از نظر برنامه ریزی و طراحی در اوج بوده است و بناهای تاریخی این شهر مصداق بر این مدعا است، افزود: باید توجه داشته باشیم که جایگاه امروز اصفهان در حوزه شهرسازی کجاست؟ ما امروز با فوران دانشجو و دانشگاه‌ها مواجه هستیم؛ نه اینکه بخواهم بگویم دانشجو و اساتید خوب نداریم، اما یک جای کار ایراد دارد.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ما مسئولان قرار است شهر را بسازیم و برای آن برند تعریف کنیم و این در حالی است که سال‌هاست به دنبال برند کردن خودمان هستیم.

وی افزود: از ۶۰ سال گذشته تا کنون تنها به تکرار بسنده کرده‌ایم و تنها ابزارهای پرزنت خود را تغییر داده‌ایم؛ در حالی که افکارمان حرف جدیدی برای گفتن ندارد و این یکی از عوامل مهم نارضایتی مردم است .

طغیانی با بیان اینکه اصفهان که روزی مهد معماری و شهرسازی بوده است امروز دچار ترافیک گسترده شده است، اضافه کرد: اگر پروژه‌های شهری توسط افرادی که تخصص ندارند اداره می شود شاید به دلیل عقب نشینی شهرسازان است که در حوزه‌های عملیاتی کمتر ورود پیدا کرده‌اند.

وی  با بیان اینکه مدیریت شهری چاره‌ای جز فروش تراکم ندارد، گفت: منابع پایداری برای درآمد شهرداری ها تعریف نشده است و در سطح کلان برای اقتصاد شهرها فکر نکرده‌اند.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری در بهره برداری از پروژه‌ها باید به سمت توسعه در بافت فرسوده حرکت کند، اضافه کرد: چنانچه به جای توسعه بزرگراه‌ها به توسعه در بافت فرسوده توجه می شد با این حجم از بافت فرسوده رو به رو نبودیم.

وی با بیان اینکه تبدیل ریزدانه‌ها به مجموعههای پرتراکم توسعه سه بعدی را به دنبال دارد، ادامه داد: این اقدام مناسب جغرافیای اصفهان نیست و باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

طغیانی گفت: شهر موجودی زنده است و نباید به آن تنها نگاه مدیریتی و اقتصادی داشت، بلکه باید به همه ابعاد این موجود توجه داشت تا شرمنده آیندگان نباشیم.

وی با بیان اینکه شهرسازان در آینده شهر تاثیرگذار هستند، گفت: امیدوارم روزی کار دست افراد کاردان بیفتد؛ البته امروزه به اسم شهرسازان کارهایی انجام می شود اما محدوده اختیارات آنها بسیار اندک است.

کد خبر 359953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.