دومین نشست "اقتصاد فرهنگ" در اصفهان برگزار شد

دومین نشست از سلسله نشست‌های «اقتصاد فرهنگ» با حضور بهمن نامور مطلق، مدیر فرهنگی هنری کمیسیون ملی یونسکو و استادیار دانشگاه شهید بهشتی شامگاه چهارشنبه در مجموعه فرهنگی حمام تاریخی دردشت اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هدف از برگزاری این نشست ها تبدیل سرمایه فرهنگی و هنری به سرمایه اقتصادی است بنابراین در این جلسات کوشیده می شود بر دو محور اصلی؛ اول اینکه سرمایه فرهنگی و هنری شناخته شود و عناصری را که در بر می‌گیرد معرفی شود و دوم اینکه باید چه مسیری را طی کند تا توانایی ترجمه سرمایه فرهنگی به سرمایه اقتصادی را به‌دست آورد، تاکید می‌شود.

فرهنگ سازی و تجاری سازی در فرهنگ و هنر خوب بوده اما اکنون، در بحث حفظ و اعتلای سرمایه های نمادین، اجتماعی و فرهنگی دچار نوسان شده است.

حجم تولیدات صنایع دستی در کشور فراتر از حد انتظار است ولی در زمینه بازاریابی و صادرات مشکلاتی وجود دارد که نیازمند اتخاذ تدابیر مناسب و عملیاتی از سوی مسئولان مربوطه است و این نشست ها نیز در جهت هم اندیشی پیرامون این دست مسائل است.

دومین نشست از سلسله نشست‌های «اقتصاد فرهنگ» با حضور بهمن نامور مطلق، مدیر فرهنگی هنری کمیسیون ملی یونسکو و استادیار دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، نامور مطلق همچنین از سال ۱۳۸۱ تا سال ۱۳۸۸ دبیر و معاون پژوهشی فرهنگستان هنر بود.

وی علاوه بر دانشگاه شهید بهشتی در گروه‌های ادبیات و هنر دانشگاه تهران، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشگاه هنر تهران، دانشگاه هنر اصفهان تدریس کرده است. از نامور مطلق تا کنون کتاب‌های «اسطوره متن هویت ساز: حضور شاهنامه در ادب و فرهنگ ایرانی»، « اسطوره متن بینانشانه‌ای: حضور شاهنامه در فرهنگ ها و زبان های جهان»، «دانش‌های تطبیقی: مجموعه مقالات فلسفه، اسطوره‌شناسی، هنر و ادبیات» و به تازگی «در آمدی بر اسطوره‌شناسی» در رابطه با اسطوره‌شناسی منتشر شده است.

 در پایان این نشست، دو اثر از اساتید بنام صنایع دستی نیز رونمایی شد.

قلمزنی اثر منصور حافظ پرست و تابلو خط اثر استاد رضا سیلانی، همچنین خانم لیلا پهلوان زاده کتاب خود را با نام «دولتخانه صفوی اصفهان به روایت تصویر» را اینگونه معرفی کرد که در کتاب حاضر سعی بر آن شده است که تا با نمایش بخشی از تصاویر بناهای مجموعه دولت خانه صفوی، دریچه ای از جلال و شکوه این خطه هنرخیز به روی مردمان فرهنگ دوست ایران گشوده شود.

دولت خانه صفوی ملقب به دولت خانه مبارکه نقش جهان، در دوران پایتختی این شهر و حکومت شاهان مختلف تکمیل شده است، این کتاب در پایان برنامه به نامور مطلق اهدا شد.

کد خبر 359918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.