توزیع جعبه‌های ایمنی برای جمع‌آوری پسماندهای خطرناک

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: در راستای ارتقای سلامت بهداشت، جعبه‌های ایمنی (safety box) زرد رنگ و کیسه های قرمز رنگ با همکاری سازمان مدیریت پسماند به صورت پایلوت در خیابان ابن‌‎سینا، کوچه بازار دردشت توزیع می‌شود.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: توزیع جعبه‌های ایمنی به منظور جداسازی پسماند خطرناک و عفونی شامل پسماند های تیز و برنده مانند سرسوزن، ژیلت و انواع باطری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این جعبه‌ها در قالب اندازه‌های دو لیتری برای خانواده‌ها و پنج لیتری مخصوص آرایشگاه‌ها و بیماران خاص در نظر گرفته شده است و در زمان معین جمع‌آوری می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: کیسه‌های قرمز رنگ جهت نگهداری پسماندهای آرایشی و بهداشتی، پسماند الکترونیک و پسماند سمی مانند حشره‌کش‌ها است و درصورت موفقیت در کل منطقه توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه توزیع جعبه‌های ایمنی به صورت پایلوت در منطقه سه شهرداری اصفهان اجرا می شود تا در صورت دریافت نتیجه مطلوب در سایر مناطق شهرداری اصفهان به اجرا درآید، تصریح کرد: تاریخ انقضای جعبه‌های ایمنی سه ماه است که در تاریخ اعلام شده، خودرو مخصوص نسبت به جمع‌آوری و حمل جعبه‌ها اقدام می‌کند و چنانچه زودتر از موعد جعبه‌ها پُر شد، می‌توانند به ایستگاه ثابت بازیافت خیابان کمال تحویل دهند.

کد خبر 359910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.