صابری: وزارت امور خارجه دفاتر نمایندگی خود در اصفهان را تقویت می‌کند

معاون اداری مالی وزیر امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه ایران با تقویت دفاتر نمایندگی خود در مراکز استان‌های کشور به خصوص اصفهان در راستای حمایت از تقویت و توسعه روابط دیپلماسی شهری در کنار مسئولان و شهروندان اصفهان در رشد و پیشرفت آوازه اصفهان مشارکت فعال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدتقی صابری شامگاه -پنجشنبه یکم آذرماه- در مراسم نکوداشت روز اصفهان که در مهمانسرای عباسی در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این مراسم به طور رسمی سلام وزیر امور خارجه، دکتر ظریف را به مناسبت بزرگداشت روز اصفهان به مردم شریف و مسئولان این کلانشهر ابلاغ می‌کنم.

وی افزود: برای من باعث خوشبختی است که در آیین نکوداشت شهری شرکت می‌کنم که جزء پیشگامان هنر، فرهنگ و تمدن یک ملت است.

معاون اداری و مالی وزیر امور خارجه تصریح کرد: مردم میهمان نواز و فرهیخته این شهر کهن در طول تاریخ همواره کوشیده اند تا خالق آثاری متفاوت، تازه و ناب باشند.

صابری با بیان اینکه ثمره این تلاش های نوآورانه و خستگی ناپذیر خلق مکاتب علمی ملی و حتی بین المللی است، اظهار کرد: اصفهان در زمینه معماری، هنر، فرش، شعر و صنایع دستی خوش درخشیده و اینها نمونه ای از هنرهای فاخر است که گواه خلاقیت اصفهان است.

وی تأکید کرد: اصفهان از ابعاد مختلف اقتصادی از جمله صنعت و کشاورزی دارای ظرفیت های بی شماری است و قطب مهم هنر، صنعت، گردشگری، صنایع دستی و چهاراه ارتباطی ایران پهناور است.

معاون اداری و مالی وزیر امور خارجه با بیان اینکه اصفهان با داشتن یک سوم صنایع دستی ثبت شده در جهان، مشهور به شهر جهانی صنایع دستی است، گفت: در مسیر تحولات تاریخی، اصفهان همواره جزء پیشتازان تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بوده است.

صابری با تأکید بر اینکه اصفهان در سه دوره مهم تاریخی ایران، پایتخت کشور و همواره نقش آفرین بوده است، افزود: در نهضت مشروطه، پیشتازی در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اصفهان بهترین فرزندان خود را برای حفظ کیان این سرزمین تقدیم کرده است.

وی افزود: به نظر می رسد در زمانی که پدیده جهانی شدن، مرزهای جغرافیایی و سیاسی را در نوردیده و هویت های ملی را به چالش کشیده است، احیا و معرفی میراث فرهنگی و هنری می تواند راهگشای بسیاری از مسائل سیاسی و اجتماعی باشد.

معاون اداری و مالی وزیر امور خارجه افزود: بزرگداشت روز اصفهان برای معرفی چنین گنجینه ارزشمندی از آثار تاریخی، فرهنگی، هنری و شناساندن خلاقیت های فرهنگی در این محدوده جغرافیایی و نشان دادن هم زیستی مسالمت آمیز ادیان مختلف نشان دهنده افق های روشن در اصفهان است و همه این‌ها حاصل سرمایه‌های ارزشمند انسانی این شهر و دیار است.

صابری با بیان اینکه این گوهر زرین، ثمره تلاش‌های علمای دینی، دانشمندان، بزرگان علم و اندیشه و هنر بوده است، تأکید کرد: امروز مهم ترین دغدغه مسئولان ملی و شهری خدمت به این شهر خلاق و مردم فرهیخته این دیار و بستر سازی برای ایجاد محیطی مناسب برای تداوم این خلاقیت‌ها است.

وی با بیان اینکه در جهان امروز شهرهای خلاق نقش مهمی در عرصه‌های اقتصادی و انسانی ایفا می‌کنند، گفت: تقویت توسعه دیپلماسی شهری می‌تواند بین مردم کشورها روابط دوستی و مودت ایجاد کند.

معاون اداری و مالی وزیر امور خارجه ادامه داد: تعاملات شهری در بخش‌های فرهنگی اقتصادی و دانشگاهی باید تقویت شود تا تأثیرات مثبتی در روابط دولت‌ها داشته باشد.

صابری با بیان اینکه دیپلماسی عمومی یکی از موضوعات مهمی است که در جهان امروز باید به آن توجه خاص شود، تصریح کرد: برگزاری این نشست‌ها و بین المللی کردن این رویدادها آثار سودمندی برای شهروندان اصفهانی خواهد داشت.

وی گفت: ضمن تبریک به مدیریت شهری اصفهان و تمام دست اندرکاران برگزاری این رویداد باشکوه، مایل هستم تأکید کنم وزارت امور خارجه ایران با تقویت دفاتر نمایندگی خود در مراکز استان های کشور به خصوص اصفهان در راستای حمایت از تقویت و توسعه روابط دیپلماسی شهری در کنار مسئولان و شهروندان اصفهان در رشد و پیشرفت آوازه اصفهان مشارکت فعال خواهد داشت.

کد خبر 359388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تقی IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    0 0
    ای کاش با دکتر اصغر منتظر القائم در خصوص تاریخ اصفهان مصاحبه می کردید