انتخاب روز اصفهان در اول آذر پیروزی برای مردم اصفهان است

یک استاد سابق دانشگاه اصفهان گفت: نهاد مدنی در حال ریشه دواندن در ایران است و انتخاب اول آذر به عنوان روز اصفهان موفقیت و یک پیروزی برای تمام مردم اصفهان است.

مهدی کیوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری نکوداشت روز اصفهان اظهار کرد: هر گامی که برای نکوداشت روز اصفهان برداشته می شود گامی مثبت است. برای همکاری میان شهرداری اصفهان و انجمن دوستداران اصفهان از گذشته اختلاف نگران کننده ای وجود داشت اما به دلیل مقاومت طرفداران روز اصفهان، اول آذر به عنوان روز اصفهان انتخاب شد.

وی با بیان اینکه زمان کارهای فردی گذشته است و ما باید به دنبال نهادسازی حرکت کنیم، تصریح کرد: نهاد مدنی و نهاد شهری آینده خوبی را نوید می دهد و اصرار من روی یک حرکت مدنی است. انتخاب اول آذر به عنوان نکوداشت روز اصفهان نتیجه همکاری دو نهاد شهرداری و سازمان های مردم نهاد است.

کیوان اضافه کرد: نهاد مدنی در حال ریشه دواندن در ایران است و انتخاب اول آذر به عنوان روز اصفهان موفقیت و یک پیروزی برای تمام مردم اصفهان است. با این وجود در کمال تاسف مشکلاتی در اصفهان وجود دارد که برای حل آن به معجزه نیاز داریم.

وی با بیان اینکه با وجود این مشکلات گام هایی برای حل آنها برداشته شده، تاکید کرد: نهاد تفکر، نهادی است که کمبود آن به شدت در کشور حس می شود. تفکر اجتماعی باید تغییر پیدا کند و از نگاه خرافه بینی و توهمی دست برداریم.

این استاد سابق دانشگاه اصفهان افزود: نخستین راه برای رسیدن به کمال جدا کردن توهم و خرافه از حقیقت است. در صورت وجود چنین اتفاقی است که مسیر درست پیدا می شود.

کد خبر 359367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.