اصفهان الگوی تمدنی سن پترزبورگ است

رییس کمیسیون دائم احداث ساختار حکومتی شهر سن پترزبورگ روسیه گفت: اصفهان بسیار از سن پترزبورگ قدیمی‌تر و متمدن‌تر است و باید از تجربیات مدیریت شهری در اصفهان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوری گرادونوف ظهر امروز (پنجشنبه) در نشستی با اعضای شورای شهر اصفهان در محل تالار شورای شهرداری اصفهان، استقبال بسیار گرم مقامات شورا و شهرداری اصفهان از هیئت روسی را غیر قابل پیش بینی و ستودنی خواند و اظهار کرد: قرار دادن پرچم روسیه در کنار پرچم ایران در محل برگزاری این نشست برای هیئت روسی و اعضای کنسولگری روسیه در اصفهان قابل توجه و تقدیر است.

وی افزود: با توجه به ضرب‌المثل بومی کشورمان که "یکبار دیدن را بهتر از هزار بار شنیدن می داند"، به اصفهان آمدیم تا از زیبایی‌های این شهر دیدن کنیم و توسعه روابط با این شهر را در اولویت‌کاری خود قرار دهیم.

رییس کمیسیون دائم احداث ساختار حکومتی شهر سن پترزبورگ ادامه داد: در بازگشت به روسیه، اصفهان، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران را معرفی خواهیم کرد و با توجه به اینکه سن پترزبورگ و اصفهان، هر دو، زمانی به عنوان پایتخت کشورهایشان شناخته می شده اند، مشترکات زیادی میان این دو شهر است که باید از آنها به نحو احسن استفاده شود.

گرادونوف با اشاره به اینکه سن پترزبورگ در آستانه ۳۵۰ ساله شدن است، یادآور شد: شهر سن پترزبورگ در آستانه تولد ۳۵۰ سالگی خود قرار دارد و این در حالی است که اصفهان بسیار از سن پترزبورگ  قدیمی‌تر و متمدن‌تر است و باید از تجربیات مدیریت شهری در اصفهان استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: در دستور کار ما، توسعه روابط روسیه با اصفهان از طریق شهر سن پترزبورگ قرار دارد چرا که روسیه در برابر تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران،  کنار ملت و دولت جمهوری اسلامی است و همکاری ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی بسیار گسترده است و باید گردشگری میان دو کشور ارتقا پیدا کند.

رییس کمیسیون دائم احداث ساختار حکومتی شهر سن پترزبورگ از مسافرت تعداد اندکی از شهروندان روسیه در سال به اصفهان ابراز تاسف کرد و گفت: باید سعی شود تا تبادل گردشگر بیشتری میان سن پترزبورگ  و اصفهان انجام شود تا شهروندان هر دو شهر از پتانسیل‌های اصفهان و سن پترزبورگ بهره‌مند شوند.

گرادونوف اضافه کرد: بودجه شهر سن پترزبورگ توسط مجلس قانون گذاری تصویب می‌شود و میزان بودجه این شهر معادل ۱۰ میلیارد دلار است و مقامات مدیریت شهری سن پترزبورگ  قصد دارند تا با استفاده حداکثری از این بودجه، روابط خارجی این شهر  را ارتقا دهند.

این دیدار با اهدای هدایای فرهنگی دو طرف به پایان رسید.

کد خبر 359366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.