معلمان دانش‌آموزان را به یادگیری قرآن تشویق کنند

مدیر کل اداره قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش پرورش گفت: باید همه معلمان دانش آموزان را به یادگیری قرآن تشویق کنند و ذهن آنها را نسبت به یادگیری قرآن تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا مسیب‌زاده بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در دومین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزان پسر دارالقرآن سراسر کشور در اردوگاه کشوری شهید بهشتی اصفهان، اظهار کرد: در سال‌های قبل  اجرایی شدن طرح سند جامع نماز و مصباح الهدی به همراه طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن از طرح های محوری در کنار بقیه طرح‌های اداره قرآن وزارت آموزش و پرورش بوده است.

مدیرکل اداره قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش پرورش با بیان اینکه چهار اصل اساسی در برنامه آموزش و پرورش مد نظر هستند، افزود:  این چهار اصل با محوریت مدرسه، فراگیری در حین اثربخشی فعالیت ها، توسعه مشارکت و مشارکت پذیری و فعالیت پیرامون کار گروهی است .

وی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش در راستای اهداف خود در زمینه مسائل دینی، مذهبی و ایجاد شرایط مناسب برای ارتقاءسطح دینی دانش آموزان برنامه‌ریزی کرده است.

مسیب‌زاده یادآور شد: شاخص انس با قرآن، رفتار و سیره قرآنی در سایه حفظ قرآن ارتقا پیدا می کند.

وی خطاب به فرهنگیان تاکید کرد: باید همه معلمان دانش آموزان را به یادگیری قرآن تشویق کنند و ذهن آنها را نسبت به یادگیری قرآن تقویت کنند.

 مدیرکل اداره قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش پرورش خاطر نشان کرد: تمام ساحت‌های پرورشی، فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی، تربیت بدنی و هنری در بچه‌های قرآنی باید تبلور پیدا کند و سرآمد بودن فرهنگیان در همه بخش‌های تربیتی دانش آموزان لازم است.

 درجه‌ای بالاتر از بهشت برای حافظ قرآن نیست

همچنین مصطفی حسینی، معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در دومین دوره مسابقات کشوری همحوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش‌آموزان اظهار کرد: درجه‌ای بالاتر از بهشت برای حافظ قرآن نیست و حفظ قرآن یک کانون محوری و راهبردی بوده که برای تمام مراحل قرآنی ضروری است.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه اگر قرآن را با ایمان و اعتقاد سرلوحه خود قرار دهیم، جامعه به سمت تفرقه  نمی‌رود، گفت: حفظ قرآن برای‌ تمام  افراد فعال در حوزه قرآنی لازم است و همراه شدن کارهای هنری  با قرآن در تمام مراحل یادگیری مهم است.

وحدت با معنویت قرآنی معنا پیدا می کند

محمد جواد احمدی، معاون پرورش اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با خطاب قردادن دانش‌آموزان در این برنامه کشوری، اظهار کرد: از شما دانش‌آموزان می‌خواهم تا در عطرافشانی عطر قرآنی تمام تلاش خود انجام دهند و ذخیره‌ای برای زندگی دنیا و آخرت خود اندوخته کنند.

وی با اشاره  به اینکه تفرقه و وحدت مانند نور و تاریکی مخالف یکدیگرند، افزود: در هر مکانی که وحدت حاکم باشد، تفرقه‌ای نخواهد بود و این وحدت با معنویت قرآنی معنا پیدا می کند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه این این مسابقات کار گروهی  و دارای ارزش بالایی است، ادامه داد: فرهنگیان از شما دانش‌آموزان انتظار دارند که عطر معنویت قرآنی را در همه جا پخش و فرهنگسازی کنید.

احمدی خاطر نشان کرد: اکنون اینکه آسیب‌های اجتماعی به سرعت در جامعه در حال افزایش هستند، چنانچه دانش‌آموزان با قرآن انس بگیرند و این انس و نهادینه شدن اثر آن در رفتاهای روزمره آنها موجب مصون ماندن آنان از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی تاکید کرد: در دومین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش‌آموزان پسر دارالقرآن سراسر کشور، در اردوگاه کشوری شهید بهشتی اصفهان ۲۱ گروه هفت نفره از ۲۱ استان کشور به رقابت می پردازند که در پایان سه گروه برتر کشوری معرفی خواهند شد.

کد خبر 359287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.