عبدالحسینی: انتقادها از صدا و سیما بحق است

مدیرکل صدا و سیمای اصفهان گفت: هنرمندان و اهالی فرهنگ انتقادها و گلایه‌هایی به صداوسیما داشتند، این انتقادها به حق بوده و آن را می‌پذیریم، هدف ما این است که مردم را در برنامه‌های صداوسیما مشارکت دهیم و با آن‌ها تعامل مناسبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرام عبدالحسینی، مدیرکل صداو سیمای مرکز اصفهان، صبح امروز در نشست خبری درباره برنامه‌های این مرکز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در چند ماه اخیر تغییراتی انجام دادیم تا به جایگاه مناسبی برسیم اما هدف این است که جایگاه صداوسیمای اصفهان را، که در سطح ملی همواره زبانزد بوده، بالا ببریم.

وی افزود: از همین جا اعلام می‌کنم که در سازمان صداوسیما اصفهان به روی همه هنرمندان استان اصفهان باز است و این شبکه متعلق به همه مردم، خصوصا هنرمندان استان است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان با اشاره به اینکه هنرمندان و اهالی فرهنگ انتقادها و گلایه‌هایی به صداوسیما داشتند، اضافه کرد: این انتقادها به حق بوده و می‌پذیریم. هدف ما این است که مردم را در برنامه‌های صداوسیما مشارکت دهیم و با آن‌ها تعامل مناسبی داشته باشیم و میان مسئولان و مردم پل ارتباطی خوبی باشیم.

عبدالحسینی ادامه داد: یک شبکه استانی هستیم و باید چتر صداوسیمای مرکز اصفهان، تمام استان را فرا گیرد و همه مردم اصفهان بتوانند خودشان را در قاب تلویزیون ببینند و صدای‌شان را در رادیو بشنوند.

وی تصریح کرد: به همین منظور، در سه ماه برنامه ریزی‌هایی داشتیم تا بتوانیم به آن اهداف مدنظر برسیم و در برنامه‌ای که تدوین کردیم، قرار است تا پایان سال به سرعت تغییراتی را در آنتن ایجاد کنیم و بخشی از این تغییرات در برنامه‌هایی که در پس از ماه صفر به روی آنتن فرستادیم، قابل مشاهده بود و تلاش کردیم که چهره قاب تلویزیون را تغییر دهیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان، گفت: در راستای همین موضوع، نشست‌هایی را در همین مدت با هنرمندان استان داشته‌ایم و به دنبال آن هستیم که از تمامی ظرفیت‌ها بهره ببریم.

عبدالحسینی خاطرنشان کرد: در افق دید صداوسیمای اصفهان، استفاده از ظرفیت‌های بسیار خوبی که خصوصاً در کارهای نمایشی و مستند دیده می‌شود، وجود دارد تا بتوانیم توقع نظر سازمان و مردم اصفهان را برطرف کنیم. در همین راستا، طرح‌هایی برای تله فیلم و برنامه‌های مستند آماده شده و قطعاً تا پایان سال تعدادی از آن‌ها کلید خواهد خورد.

وی ادامه داد: همیشه تاکید من بر این بوده که باید از ظرفیت‌های سراسر استان اصفهان، چه برای عوامل اجرایی، چه بازیگران و چه مجری برنامه‌ها، استفاده کنیم و همچنین باید اعلام کنم که ما پذیرای نقدها هستیم.

ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان، اظهار کرد: از نیمه دوم سال ۹۵، برنامه‌ریزی‌های مناسبی در صداوسیمای مرکز اصفهان انجام شده و از اوایل امسال، تولیدات ما در حال پخش از شبکه استانی و ملی است. در این زمینه نیز، سازمان تاکید داشته که از تمام ظرفیت‌های موجود در تمام استان‌ها و خصوصاً افرادی که در سال ۵۷ برای پیروزی انقلاب فعالیت داشتند، استفاده شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مرکز اصفهان گفت‌وگو با تمام استانداران اصفهان است که تا کنون، با ۶ نفر از میان ۱۴ استاندار اصفهان گفت‌وگو و ضبط شده که شبنه‌ها به روی آنتن می‌رود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان، در رابطه با کمبود نشست‌های خبری در زمان مدیر سابق صداوسیما، اظهار کرد: هر زمانی، ملاحظات خاص خود را می‌طلبد، چه بسا اگر من در آن زمان مدیر سازمان بودم نیز همین شیوه را در پیش می‌گرفتم.

صداوسیما بودجه کافی ندارد

عبدالحسینی افزود: در یک مقطعی گرفتار مشکلات بودجه‌ای بودیم و البته اکنون نیز با این مشکل سروکار داریم، با وجود اینکه پیش از آن در تمامی استان‌ها، از جمله اصفهان، به دلیل مناسب بودن شرایط بودجه‌ای امکان تولید سریال وجود داشت، اکنون این امکان وجود ندارد، چرا که سازمان بودجه لازم را ندارد.

وی ادامه داد: در صداوسیمای مرکز اصفهان، با آنتن فروشی مخالف هستیم. اگر دولت و مجلس بودجه سازمان را تمام و کمال تأمین کند، این مشکل نیز وجود نخواهد داشت. البته رویکرد ما در حال حاضر این است که از پخش گزارش کار مسئولان خودداری کنیم و برنامه‌های مشارکتی را نیز به سمت فاخر شدن ببریم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان، اضافه کرد: جایگاهی که صداوسیما در حال حاضر دارد، چیزی نیست که من و شما انتظار داریم اما در این معضل، عوامل زیادی دخیل هستند که یکی از آن‌ها، کمبود بودجه است.

عبدالحسینی ادامه داد: اگر در یک دستگاه اجرایی، مشکلی ایجاد شود و یا ضعفی وجود داشته باشد، کسی نمی‌بیند اما زمانی که صحبت از کار در رسانه است، به دلیل شفافیت، همه از آن مطلع می‌شوند.

جایگاه رادیو اصفهان در میان ۳۱ استان، ۲۲ است

وی درباره جایگاه صداوسیمای اصفهان در میان مراکز استان‌ها، گفت: در آمار سه ماهه اول سال ۹۷، سیمای اصفهان در جایگاه نهم و رادیو مرکز اصفهان در جایگاه بیست و دوم قرار داشت.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان، افزود: البته در حوزه خبر اوضاع بهتر است و در این حوزه، رادیو اصفهان جایگاه سوم را در اختیار داشت. به طور کلی به دنبال آن هستیم که جایگاه صداوسیمای اصفهان را به زودی به رتبه پنجم برسانیم.

عبدالحسینی درباره کیفیت پایین تصاویر دریافتی در برخی شهرستان‌ها، تصریح کرد: باید واحد سیار HD داشته باشیم در حالی که ما از همان واحد SNG که ۲۰ سال پیش به ما تخصیص داده شده است درحال استفاده هستیم، اما قول‌هایی از تهران برای ارتقای زیرساخت‌ها گرفته‌ایم.

وی افزود: در زمینه بازی‌های ورزشی، به لحاظ تصویربرداری و کارگردانی، رتبه اول کشور هستیم ولی از نظر کیفیت تصاویر، زیرساخت‌های اصفهان درشان این استان نیست، اما به دنبال تغییر و بهبود این اوضاع هستیم.

مدیرکل صداوسیمای استان اصفهان، با بیان اینکه شاهد تعدد شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی فارسی زبان هستیم، اضافه کرد: با توجه به این امر، ۶۲ درصد از مردم شهر مخاطب سیما و ۲۶ درصد از آن‌ها، مخاطب صدا هستند.

عبدالحسینی در پایان خاطر نشان کرد: به جز در زمینه سریال، که به دلایل مختل، امکان تولید آن در طول ۱۲ ماه سال وجود ندارد، هیچ برنامه‌ای را از شبکه‌های دیگر پخش نخواهیم کرد و تنها تولیدات مرکز اصفهان را پخش و تکرار می‌کنیم.

هم‌چنین، سیدعلی معصومی زاده، معاون سیما صداوسیمای استان اصفهان اظهار کرد: اتفاقاتی که در حوزه سیما در زمینه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جریان است، در دسته‌بندی‌های متفاوت قرار دارد. در قسمت برنامه‌های مستند، "روایت چهلم" را دست کار داریم و در قسمت موشن گرافی، بلوغ نور در ۲۶ قسمت ۵ دقیقه‌ای در جدول پخش قرار گرفته و به روی آنتن می‌رود.

وی افزود: روایت پیشگامان انقلاب در ۱۳ قسمت در حال تصویربرداری است که به زودی پخش خواهد شد، همچنین برنامه‌های زنده رود و هشت بهشت و ... نیز در این ایام، به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خواهند پرداخت.

معاون سیما صداوسیمای استان اصفهان، با اشاره به اینکه برنامه "کارنامه" در مورد استانداران اصفهان نیز در حال ضبط و پخش است، از برنامه شهر آفتابی به عنوان دیگر برنامه سیما در مورد کارآفرینان یاد کرد.

محسن طباطبایی، معاون خبر صدا و سیمای استان اصفهان، اظهار کرد: برخلاف سال‌های گذشته، به دلیل برنامه‌ریزی‌های منجسمی که برای چهل سالگی انقلاب اسلامی انجام شده است، برنامه‌ها بسیار زودتر آماده شده‌اند و در بحث خبر، در حال تهیه بیش از ۷۰ گزارش خبری هستیم.

وی افزود: همان طور که همگان اطلاع دارند، در ۴۰ سال پس از انقلاب رشد و جهش‌های زیادی در زمینه‌های مختلف علمی داشته‌ایم. در این موضوعات بررسی و تحقیقات دانشگاهی انجام داده که حاصل آن‌ها، در اختیار مرکز صداوسیمای استان اصفهان قرار گرفته است.

معاون خبر صدا و سیمای استان اصفهان، اضافه کرد: در معاونت خبر، ۷۵ مورد از دست آوردهای مهم استان اصفهان را در قالب گزارش تولید و پخش کردیم که برخی در شبکه‌های سراسری هم پخش شده است.

صداوسیما در فضای مجازی، مکمل و مستقل

سیدمجید زنجانی‌زاده، معاون فضای مجازی صدا و سیمای مرکز اصفهان، با اشاره به اینکه در کانال‌های مختلف در حال معرفی درباره دست آوردهای انقلاب هستند، اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ موشن‌گرافی از دی ماه تاکنون تهیه و تولید شده که بخش زیادی از آن‌ها روی خط قرار گرفته است.

وی افزود: در حوزه فضای مجازی، به عنوان رسانه‌ای مستقل و مکمل فعالیت می‌کنیم و با دارا بودن کانال‌های متعدد، هم تولیدات مراکز دیگر استان‌ها را بازنشر و هم آن‌هایی که در اصفهان تولید می‌شوند را پخش میکنیم.

معاون فضای مجازی صدا و سیمای مرکز اصفهان، ادامه داد: با شیب ملایمی، نشر مطالب مرتبط با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را شروع کرده‌ایم و از اوایل ماه آینده، با راه اندازی کانال چهل‌چراغ انقلاب، دستاوردهای اصفهان پس از انقلاب را منتشر می‌کنیم.

۱۰۰ ساعت، مجموع تولیدات رادیو برای سالگرد انقلاب

سیدصالح پرورش، معاون صدای صداوسیمای مرکز اصفهان، با بیان اینکه در حوزه صدا برای چهلمین سال پیروزی انقلاب تقسیم بندی‌های متنوعی داریم، اظهار کرد: ۲۰ نمایش رادیویی، با محوریت شخصیت‌ها و مکان‌های مرتبط با انقلاب اسلامی، ۱۲۰ مسابقه و ۴۵۰ دقیقه مستند تولید کرده و یا در حال تولید آن‌ها هستیم.

وی افزود: هر چه به ایام دهه فجر و بهمن ماه نزدیک‌تر شویم، شیب پخش این برنامه‌ها تندتر می‌شود و از اوایل آذرماه، بخش بیشتری از زمان برنامه‌ها را به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اختصاص خواهیم داد.

معاون صدای صداوسیمای مرکز اصفهان، اضافه کرد: برنامه‌هایی که با محوریت نقش اصفهان از شخصیت‌های شهدای شاخص و پیشگامان انقلاب تهیه و تولید خواهد شد، در تمامی قالب‌ها در مجموع ۵۸۴۰ دقیقه خواهد بود.

کد خبر 359128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.