روحانی: روح اصفهان سال‌ها نادیده گرفته شده است

نایب رییس شورای هماهنگی سمن‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: اصفهان از جمله شهرهایی است که هویت و روح دارد، اما روح اصفهان سال ها نادیده گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا روحانی صبح امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نماد توسعه شهر اصفهان، بتن و سیمان سخت شده و بی‌توجهی به روح اصفهان باعث شده که امروز این شهر، آسمانی نیلگون نداشته باشد، زاینده رود آن به مرده رود تبدیل شود، چهارباغ از شکوه بیفتد و بسیاری از سرمایه‌های خود را از دست بدهد.

وی با بیان اینکه رویکردهای دوره جدید مدیریت شهری اصفهان را مثبت ارزیابی می‌کنیم، تأکید کرد: اگر امروز کلنگ پروژه بزرگی در اصفهان به زمین نمی‌خورد و بیشتر به هویت و فرهنگ اصفهان می‌پردازیم، گام ارزشمندی برداشته‌ایم، صائب تبریزی در وصف شهر اصفهان شعرهایی سروده که اصفهانی‌ها امروز به آن می‌بالند.

روحانی با بیان اینکه اصفهان دارای نماد است، گفت: اصفهان سال‌های سال عنوان نصف جهان را دنبال نام خود داشته و این یکی از سرمایه‌های شهر به شمار می رود.

رییس روابط عمومی شورای شهر اصفهان گفت: خوشحالم که امروز از طرف شورای شهر اصفهان در این جلسه حضور یافته و اعلام می‌کنم روز گذشته شورای شهر اصفهان در جلسه علنی خود، روز یکم آذرماه را به عنوان روز اصفهان و نماد برج قوس منقوش بر سر در بازار قیصریه را به عنوان نماد اصفهان تصویب کرد.

کد خبر 359020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.