سرمایه‌گذاران رغبتی به سرمایه‌گذاری در زمین‌های فاقد سند ندارند

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت:طی سال‌های اخیر برخی مشکلات جدی همچون طرح موضوع موقوفه بودن اراضی شهر ورنامخواست و پروژه‌های متعدد عمرانی نیمه تمام بسیاری در بخش‌های مختلف در شهرستان گریبان مردم را گرفته و برنامه مشخصی برای رفع این چالش‌ها و تکمیل پروژه‌ها تدوین نشده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست با مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با اشاره به جایگاه وقف در جامعه اظهار کرد: از دیرباز انسان‌ها همواره به دنبال یافتن روش‌هایی برای جاودانگی خود بوده‌اند و یکی از راه‌های جاودانگی و زنده نگه داشتن نام انسان که از سوی علما و کارشناسان مسایل دینی به آن تاکید شده انجام کار خیر و بخصوص انجام وقف است.

وی با بیان اینکه وقف، سنت حسنه‌ای است، که در چرخه اقتصادی جامعه تاثیر فراوانی دارد، افزود: براساس نظر کارشناسان وقف یکی از مهم‌ترین عوامل رونق چرخه اقتصادی به شمار می‌آید و توجه به آن باعث می‌شود جامعه در زمینه‌های مختلف رشد پیدا کند و ثمره آن نصیب آحاد جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر  و خدمات‌رسانی شایسته به انان شود.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه دود بلاتکلیفی سندهای اراضی شهر ورنامخواست در چشم مردم این شهر می‌رود، تصریح کرد:باید توجه داشت استفاده صحیح از وقف و مدیریت عقلانی آن توزیع عادلانه ثروت را به همراه داشته و یکی از ابزارهای مهم اقتصاد اسلامی برای ایجاد رشد عادلانه در جامعه به شمار می‌آید، اما با وجود این دیدگاه متاسفانه امروز علاوه بر مشکل بیکاری جوانان در شهرستان لنجان و شهرهای تابعه، شهر ورنامخواست از مشکلی به نام وقف برخی اراضی و املاک به‌شدت رنج می‌برد.

وی ادامه داد: این مسئله سبب شده توسعه شهر ورنامخواست به دلیل طرح موضوع موقوفه بودن بخش قابل توجهی از زمین‌های این شهر با مشکل مواجه شده و نه تنها مردم با مشکلات جدی در ساخت و ساز مواجه هستند بلکه سرمایه‌گذاران نیز رغبتی به سرمایه‌گذاری در زمین‌های فاقد سند ندارند و به رغم فعالیت و پیگیری چندین ساله شهرداری و بسیاری از مدیران شهرستان لنجان بررسی این موضوع به‌کندی پیش می‌رود.

صفرخانلو اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر برخی مشکلات جدی همچون طرح موضوع موقوفه بودن اراضی شهر ورنامخواست و پروژه‌های متعدد عمرانی نیمه تمام بسیاری در بخش‌های مختلف در شهرستان گریبان مردم را گرفته و برنامه مشخصی برای رفع این چالش‌ها و تکمیل پروژه‌ها تدوین نشده بود.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت تکمیل پروژه‌های ناتمام و برطرف کردن مشکل ثبت سند اراضی و املاک شهر ورنامخواست از خواسته‌های مهم مردم این شهرستان بود و با توجه به اهمیت موضوع پیگیری این مسایل در دستور کار قرار گرفت و برای رفع چالش مردم شهر ورنامخواست جلسات متعدد کارشناسی با مدیران کل ادارت مربوطه، نماینده مردم شهرستان لنجان و نهادهای مرتبط با موضوع در شهرستان لنجان برگزار شد.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: در این جلسات مطرح شد قطعا مردم شهر ورنامخواست منکر مسئله وقف نبوده و قصد لطمه زدن به این موضوع را نیز ندارند، اما از مسئولان خواستار اجرای حدود وقف نامه هستند تا مشکل ۴۰ ساله آنها با همت مسئولان مرتفع شود.

وی متذکر شد:براساس گزارشات ارایه شده از سوی شهرداری ورنامخواست طرح موقوفی بودن بخش عظیمی از محدوده این شهر باعث خسارات زیادی به شهرداری و شهروندان شده است، و این مهم بر تداوم کار و فعالیت ساخت و سازهای قانونی و کسب درآمد پایدار شهری نیز اثر منفی گذاشته است.

صفرخانلو با بیان اینکه مسئولان به دنبال رفع مشکلات مردم باشند، تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع  کار گروهی از مدیران دستگاه‌های مرتبط، فرماندار، شهردار و نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی در شهرستان لنجان تشکیل و جلسات کارشناسی متعدد نیز با مدیران کل ادرات مرتبط در استان اصفهان جهت مشخص شدن حدود دقیق موقوفات در این شهر برگزار شد.

وی افزود: امیدواریم با حضور تیم کارشناسی از مرکز کشور در شهرستان لنجان و بررسی موضوع این مشکل با سرعت هرچه بیشتر مرتفع شود تا با صدور سند مالکیت پرداخت تسهیلات لازم به سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی و مردم انجام گیرد و مشکلات پیش روی انها مرتفع و شاهد رونق اقتصادی شهر ورنامخواست و شهرودان شود.

کد خبر 358985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.