فاصله زیادی تا رسیدن به عدالت جنسیتی داریم

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اصفهان گفت: رعایت عدالت جنسیتی در حوزه‌های مختلف را رصد می‌کنیم و بررسی‌ها نشانگر فاصله بسیار تا جایگاه مناسب است.

سهیلا اثنی‌عشران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به طور ویژه سلامت زنان را در چهار بُعد سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی دنبال می‌کند و پس از موضوع سلامت همه جانبه آنان بحث اشتغال زنان از اهمیت بالایی در این معاونت برخوردار است.

وی در خصوص اهمیت بحث اشتغال زنان تصریح کرد: در استان اصفهان اشتغال دو دسته زنان برای امور بانوان استانداری اهمیت بیشتری دارد که این دو گروه شامل دختران تحصیل کرده‌ای است که در مقاطع ارشد و دکترا مشغول تحصیل هستند که درصد این دختران در اصفهان کم نیست و پس از این گروه اشتغال زنان سرپرست خانوار از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری با اشاره به وجود نقشه راه سالیانه برای موضوعات زنان گفت: در ابتدای سال دفتر امور بانوان استانداری نقشه راه و موضوعاتی که باید در طول سال به آن بپردازد را مشخص می‌کند و در طول سال دائماً چگونگی اجرا و کیفیت آن رصد می‌شود که اولویت‌های موجود با توجه به دو موضوع مطرح شده در حوزه سلامت و اشتغال زنان است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز زنان جایگاه واقعی و سهم مناسب خود را در حوزه‌های اجتماعی پیدا نکرده‌اند، افزود: متاسفانه در حوزه‌های مختلف به سهم مناسب زنان توجه کافی نداشته‌ایم و دفتر امور بانوان تلاش می‌کند عدالت جنسیتی زنان در حوزه‌های مختلف اجتماعی را بررسی و پایش کند.

اثنی‌عشران با بیان اینکه سرانه ورزشی مختص زنان در استان سرانه مناسبی نیست، در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها اظهار کرد: این موضوع از دو بعد بررسی می‌شود که این دو بعد حضور زنان در ورزشگاه‌ها و دیگری استفاده زنان از ورزشگاه‌هاست که در بحث اول دیدگاه ما همان دیدگاه معاونت زنان ریاست جمهوری است که دیدگاه همه زنان کشور است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌ها در موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها تصریح کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم شود و مهم‌تر از آن از نظر فرهنگی این مسئله باید پذیرفته شود که این امر تا حدودی زمانبر است و باید این زمینه‌ها به مرور زمان فراهم شود و قطعاً آینده روشنی برای آن پیش بینی می‌کنیم.

اثنی‌عشران در خصوص تشکل‌های زنان در استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۲۷۰ تشکل در حوزه زنان فعال هستند؛ علاوه بر این ۷۹ کانون فرهنگی اجتماعی بانوان در سطح استان وجود دارد که به نوعی سازمان مردم‌نهاد (NGO) محسوب می‌شوند و ارتباط مستقیمی با دفتر امور بانوان استانداری دارند.

کد خبر 358925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.