دولت به تصمیم گیری‌ها سرعت دهد

دبیر حزب اعتماد ملی شعبه اصفهان گفت: با توجه به اینکه در شرایط تحریم اقشار ضعیف بیشترین آسیب را می‌بینند، دولت باید به تصمیم‌گیری‌های خود در رفع مشکلات مردم سرعت دهد و قدرشناس همراهی ملت و جامعه آگاه باشد.

فریدون اللهیاری، در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا و با اشاره به آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا اظهار کرد: تحریم‌های جدید آمریکا در حالی  بر علیه کشور ما وضع شده است که ایران در حوزه روابط بین الملل به موفقیت‌های دیپلماتیک زیادی دست پیدا کرده است و توانسته حقانیت خود را به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما به منطق دیپلماتیک کشور آگاه است، گفت: رویه نظام در روابط خارجی و عرصه بین المللی مبتنی بر منطق عقلانی درست و منطبق با منافع ملی است، به هرحال زمانی که آمریکا عهد شکنی می‌کند، تحریم‌ها تاثیرات و فشارهای خود را  بر مردم می گذارد، اما ما باید از نهضت کشور در عرصه جهانی حفاظت و حراست کنیم و مردم هم اگر احساس کنند همه در کشور از حقوق و امکانات عادلانه برخوردار هستند، ایثار و مقاومت می کنند.

اللهیاری خاطرنشان کرد: اما مسلم است که در این شرایط باید وضعیت جامعه به ویژه اقشار ضعیف درک شود و با شناخت درست، سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های اصولی صورت بگیرد تا قشر ضعیف بیش از این آسیب نبیند، در این راستا لازم است دولت سرعت عمل بیشتری در رفع مشکلات داشته، قدرشناس همراهی ملت و جامعه آگاه باشد.

دولت مقصر همه مشکلات نیست

دبیر حزب اعتماد ملی اصفهان با بیان اینکه بیکاری و کاهش قدرت خرید از مشکلات جدی اقشار مختلف جامعه است، گفت: باید همه ظرفیت‌ها و محدودیت‌های وضعیت موجود شناسایی شود و برای آن مدیریت و برنامه ریزی صورت بگیرد، برای این امر هم لازم است عزم جدی بین همه ارکان دولت و نظام وجود داشته باشد، اما تا رسیدن به این شرایط دولت باید به صورت جدی پیش بینی لازم را برای خانواده های نیازمند، فاقد درآمد و بیکار در قالب سیاست‌های حمایتی انجام دهد.

وی با بیان اینکه نه تحریم‌ها به طور کامل به شرایط داخلی فعلی ایران شکل داده و نه بی برنامگی دولت، تصریح کرد: بالاخره این دولت هم یک وضعیت گل و بلبلی را تحویل نگرفته که بگوییم همه مشکلات مربوط به این دولت است، اما شاید دولت می توانست در جاهایی تدابیر بهتری بیاندیشد.

اللهیاری یادآور شد: برای اینکه در مقابل تحریم‌ها مصونیت داشته باشیم، باید اقتصاد خود بنیان و همان بحث اقتصاد مقاومتی را نه در شعار، بلکه در عمل اجرایی و عملیاتی کنیم و ساز و کارهای مناسب برای آنها پیش‌بینی شود تا آسیب پذیری ما نیز کاهش یابد.

کد خبر 358631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.