افزایش ۲۰ درصدی کشفیات موادمخدر در لنجان

لنجان-فرماندار لنجان گفت: بر اساس آمار ارایه شده میزان کشفیات مواد مخدر در شش ماه سال جاری در شهرستان لنجان بیش از ۲۰درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این شهرستان، گرایش به مصرف مواد مخدر را یکی از بدترین آسیب های اجتماعی دانست و اظهار کرد: قربانیان مصرف مواد مخدر به دلیل تنوع روزافزون این مواد افزایش پیدا کرده و باوجود اینکه کارشناسان سن شروع اعتیاد را ۲۲ تا ۲۴ سال اعلم کرده‌اند، اما به دلیل اقدامات دشمن این سن کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مؤلفه در اقدامات پیشگیرانه مصرف مواد مخدر توجه به مباحث اطلاع‌رسانی، آموزش‌ مهارت‌های زندگی، سبک فرزندپروری و آموزش مدل زندگی سالم برای نوجوانان و جوانان است، افزود: از آنجا که طیف وسیعی از افراد جامعه از خدمات آموزش‌ و پرورش استفاده می کند،  آموزش و اجتماعی کردن مبارزه مواد مخدر و اعتیاد باید در مدارس نهادینه شود؛ از این رو کمیته پیشگیری با محوریت آموزش و پرورش مناطق سه گانه در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان لنجان تشکیل شده و طی مدت گذشته نیز اقدامات قابل قبولی را انجام داده است.

فرماندار لنجان تصریح کرد: والدین هم نقش مهمی در آموزش فرزدان دارند، به همین دلیل سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینهٔ آموزش مهارت به والدین از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که آگاه بودن آنها از خطرات و مضرات مصرف مواد مخدر، سبب کاهش گرایش فرزندان به سوی این مواد می‌شود، از این رو باید از ظرفیت مردم در ریشه‌کن کردن اعتیاد استفاده کرد و در این زمینه اطلاع‌رسانی شفاف و دقیقی داشته باشیم.

صفرخانلو مصرف سیگار و قلیان را دروازه ورود به اعتیاد دانست و ادامه داد: افزایش آگاهی و شناخت والدین نسبت به عوارض و پیامدهای مصرف قلیان نقش مهم و تأثیرگذاری در پیشگیری و کاهش مصرف آن دارد و بر همین اساس باید در این حوزه فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی لازم صورت گیرد تا والدین با خطرات و عوارض سوء این مواد آشنایی بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: آگاه سازی و برگزاری نمایشگاه‌های مواد مخدر از راه‌کاری موثر در مبارزه با مواد مخدر به شمار می آید و در این میان آموزش چهره به چهره افراد از تاثیر فراوانی برخوردار است بنابراین باید از ظرفیت‌های موجود در نمایشگاه‌های مواد مخدر در حوزه اجتماعی کردن مواد مخدر به خوبی بهرمند شد تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

فرماندار لنجان خاطرنشان کرد: طرح آرامش با هدف پاکسازی مناطق آلوده و جمع‌آوری معتادان متجاهر از شهرها و روستاهای شهرستان لنجان اجرایی می‌شود و با اجرای این طرح طی شش ماه گذشته شاهد افزایس ۱۵ درصدی دستگیری ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.

صفرخانلو خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارایه شده میزان کشفیات مواد مخدر در شش ماه سال جاری در شهرستان لنجان بیش از ۲۰درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به غربالگری اولیه مصرف مواد مخدر در لنجان، افزود: در این طرح بیش از ۹۰ هزار نفر در گروه های مختلف سنی در این شهرستان به صورت داوطلبانه مورد  غربالگری قرار گرفته اند.

فرماندار لنجان تصریح کرد: کمپ‌های ترک اعتیاد که در نقاط مختلف این شهرستان فعالیت می‌کنند تحت نظارت اداره بهزیستی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و فرمانداری لنجان هستند تا با نظارت‌های انجام شده آسیب‌های اجتماعی دیگر را همراه نداشته باشند.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۵ مرکز خصوصی در لنجان مجوز ترک اعتیاد به صورت علمی و تخصصی دارند و تا کنون بیش از ۹۰ میلیون ریال به صورت یاری برگ به کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد این شهرستان کمک شده است.

کد خبر 357983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.