"پساب" تنها باید برای آبیاری فضای سبز برون شهر استفاده شود

یک کارشناس باغبانی با اشاره به استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز گفت: با مدیریت صحیح آب می‌توان در این شرایط کم‌آبی جان انسان‌ها و گیاهان را نجات داد.

حمیدرضا اصلانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: توزیع ناعادلانه آب طی سال‌های اخیر، وضعیت نامناسب فعلی را پدیدار کرده است به طوری که برای آبیاری فضای سبز شهر نیز دچار مشکل هستیم، البته با مدیریت صحیح آب می‌توان در این شرایط کم‌آبی نیز جان انسان‌ها و گیاهان را نجات داد.

وی با اشاره به استفاده از پساب در تامین آب فضای سبز خاطرنشان کرد: "پساب" تنها باید برای آبیاری فضای سبز بیرون شهر مورد استفاده قرار گیرد، زیرا پساب موجود در کشور ما تنها یک مرحله مورد عملیات تصفیه قرار می گیرد که این شرایط استانداردهای لازم برای استفاده در درون شهر را ندارد.

این کارشناس باغبانی با تاکید بر اینکه پساب باید مورد آزمایش و از نظر میکرو ارگانیسم مورد مطالعه قرار گیرد، تصریح کرد: بدون شک اگر پساب دارای کوچکترین فلزات سنگین و یا میکرو ارگانیسم باشد و برای زمین‌های کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد، سلامتی خاک و گیاهان را تهدید می‌کند.

اصلانی ادامه داد: به تازگی در سازمان پارک‌ها مطالعاتی مبنی بر تحقیق برای پساب مورد استفاده در فضای سبز آغاز شده است که طبق این طرح می‌توان به صورت کارشناسی دریافت که چه موادی جذب خاک می شود.

وی خاطرنشان کرد: تنها زمانی می‌توان از پساب برای آبیاری کشاورزی استفاده کرد که پساب آلوده به آلاینده‌ها و مواد میکرو ارگانیسم نباشد.

کد خبر 357751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.