مدیریت دوگانه شهرداری و شرکت عمران اداره شهر فولادشهر را با چالش روبه رو کرده است

لنجان- فرماندار شهرستان لنجان اظهار کرد: مردم فولادشهر توقع دارند مشکلات با سرعت هرچه بیشتر مرتفع شود، اما نباید توقع داشت به یکباره شرکت عمران وظایف خود را به شهرداری واگذار کند، بلکه این مسئله باید با شیبی آرام و ملایم انجام گیرد تا شهر تحت مدیریتی یکپارچه اداره شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست با بزرگان و معتمدان اقوام بختیاری ساکن در فولادشهر، قوم بختیاری را یکی از اقوام کهن، با اصالت و ولایتمدار ایرانی دانست و اظهار کرد: قوم بختیاری از جمله اقوام ایرانی هستند که میراث‌دار فرهنگ غنی ایران اسلامی بوده و در طول تاریخ خصوصا در عمر با برکت جموری اسلامی در رفع مسائل گوناگون اجتماعی و انسجام و پیوستگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نقش مهمی را ایفا کرده‌اند.

وی بیعت تاریخی بختیاری‌ها با امام راحل را یکی از ماندگارترین وقایع تاریخ جمهوری اسلامی دانست و گفت: بیعت بختیاری ها با امام خمینی(ره) سند افتخاری در انقلاب اسلامی به شمار می آید و ۲۰ بهمن ۵۷ سالروز دیدار و بیعت جمعی از اهالی چهارمحال و بختیاری با امام راحل در اذهان جهانیان ثبت و باقی خواهد ماند چراکه این حرکت ارزشمند بیانگر ولایی بودن این قوم است.

فرماندار شهرستان لنجان مهربانی و میهمانوازی را از خصوصیات بارز اقوام بختیاری دانست و افزود: مردم به خوبی به یاد دارند که در زمان جنگ تحمیلی خانه های گلی و سنگی بختیاری ها به مامن بسیاری از شهروندان جنگ زده مبدل شد و آنان با روی باز و گشاده پذیرای جمعیت زیادی از این افراد بودند.

دفاع مقدس جلوه‌ای از وحدت اقوام ایرانی است

وی دفاع مقدس را جلوه ای از وحدت اقوام ایرانی دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس سرشار از جلوه های عشق و ارادت به کشور و وحدت و یکپارچگی در بین اقشار مختلف است، چراکه در این دوران طلایی لر، ترک، کرد، عرب، بلوچ، فارس و حتی مسلمان و مسیحی در کنار هم برای مقابله با دشمن ایستادند و در نهایت دشمن را با شکست سنگین مواجه کردند.

صفرخانلو جنگ تحمیلی را صحنه اتحاد تمام اقوام ایرانی در مبارزه با استکبار جهانی دانست و ادامه داد: جنگ تحمیلی در کنار سختی ها و مشکلات خاص خود ثمرات بسیاری را برای کشور به همراه داشت و در این ایام اقشار مختلف ملت ایران به هم نزدیک‌تر شدند و این اتحاد و همدلی تمام برنامه ها و سرمایه گذاری های استکبار جهانی را برای ایجاد شکاف میان قومیت‌های ایرانی با شکست مواجه کرد.

وی اضافه کرد: امروز دشمن به خوبی دریافته که منشأ قدرت ملت ایران پیروی از ولایت فقیه و وحدت و اتحاد میان آنها است از این رو نقشه شوم دشمنان، خدشه‌دار کردن وحدت اقوام بوده و در این مسیر از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد، اما نکته مهم و حائز اهمیت آن است، تا زمانی که همدلی، همزبانی و همفکری در دفاع از نظام، انقلاب، اسلام ناب محمدی و رهبری وجود دارد نسبت به آینده امیدوارتر هستیم.

پروژه‌های عمرانی نیمه تمام بسیاری بدون برنامه رها شده است

فرماندار شهرستان لنجان افزایش اتحاد اقوام و وحدت مسئولان شهرستان لنجان را رمز عبور از مشکلات این شهرستان دانست و متذکر شد: شهرستان لنجان به دلیل مهاجر پذیر بودن، جورچینی از اقوام مختلف بوده که در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی می‌کنند و خوشبختانه در بحث اقوام هیچگونه مشکلی نداریم چراکه آنها نیز خود معتقد هستند مشکلات پیش روی شهرستان باید با وحدت و همگرایی رفع شود و قوم گرایی در آن جایی ندارد.

صفرخانلو با اشاره به روند اتمام پروژه های نیمه تمام  شهرستان لنجان عنوان کرد: متاسفانه پروژه‌های عمرانی نیمه تمام بسیاری در بخش‌های مختلف شهرستان لنجان وجود دارد که برنامه مشخصی برای تکمیل آن‌ها تدوین نشده بود و از سوی دیگر، برخی از این پروژه‌ها تنها به دلیل برخوردهای سیاسی و جناحی نیمه تمام باقی مانده‌ بودند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی در شهرستان لنجان تکمیل و افتتاح طرح‌های نیمه‌ تمام در تمامی نقاط شهرستان بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به مطالبات مردمی در خصوص اتمام پروژه های نیمه تمام نگاه به سمت تحقق این مهم معطوف شد و خوشبختانه امروز بسیاری از پروژه ها در حال تکمیل و بهره برداری هستند و در این میان تلاش فراوانی انجام شد تا شاهد تغییر نگاه برخی مدیران به خدمت صادقانه به مردم و رفع مشکلات آنان باشیم.

صفرخانلو با بیان اینکه با کمبود منابع مالی روبه رو هستیم برای شتاب بخشی به اتمام پروژه های عمرانی در حال ساخت، باید استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی و مشارکت بخش دولتی در دستور کار باشد، افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمات شایسته ای که در طول عمر با برکت آن به مردم ارائه شده مردم توقع دارند در شهر و روستایی که زندگی می کنند، هر روز کیفیت رفاه عمومی و عمرانی بهتر از دیروز باشد و این مسئله تنها با مدیریت جهادی و فارغ از نگاه‌های سیاسی محقق خواهد شد.

مدیریت دوگانه شهرداری و شرکت عمران اداره شهر فولادشهر را با چالش روبه رو کرده است

وی تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی فولادشهر باید به فکر پویایی و شادابی شهر و شهروندان باشند، و با توجه به مسائل و چالش هایی که این مردم با آن مواجه هستند این مشکلات ایجاب می کند تا شهرداری با همدلی و وفاق بیشتر تمامی دغدغه خود را صرف چالش ها و مسائل شهر کند تا رضایتمندی شهروندان افزایش یابد.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه مدیریت دوگانه شهرداری و شرکت عمران بر روند اداره شهر و رفع مشکلات فولادشهر چالش ساز بوده است، اضافه کرد: مردم فولادشهر توقع دارند مشکلات با سرعت هرچه بیشتر مرتفع شود، اما نباید توقع داشت به یکباره شرکت عمران وظایف خود را به شهرداری واگذار کند، بلکه این مسئله باید با شیبی آرام و ملایم انجام گیرد تا شهر تحت مدیریتی یکپارچه اداره  شود.

کد خبر 357281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.