داوری که گل هایپر شاهین شهر را با خطا عوض کرد+فیلم

تصمیم عجیب و تاثیرگذار داور دیدار تیم های رسالت مازندران و هایپر شاهین شهر در لیگ دسته یک فوتسال باشگاه های کشور همچنان با اعتراض کادر فنی و بازیکنان این باشگاه همراه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته هفتم لیگ دسته یک فوتسال باشگاه های کشور تیم فوتسال هایپر شاهین شهر در حالی مقابل میزبان خود یعنی رسالت مازندران به تساوی رسید که قضاوت این دیدار همچنان با شبهه رو به رو است.

بعد از خروج دروازبان تیم رسالت و لمس توپ در بیرون محوطه جریمه، در موقعیت دو به تک با بازیکن هایپر، داور دوم (داور نزدیک به صحنه) به درستی آوانتاژ می دهد و توپ وارد دروازه می شود. داور دوم به نشانه گل سوت و دست خود را به سمت مرکز زمین نشان می دهد ولی داور اول وارد ماجرا شده و شروع به صحبت می کند که باز هم با تاکید داور دوم و بالا و پایین آوردن دست نشان از صحیح بودن گل و تاکید مکرر به اعلام گل می کند. در این لحظه داور اول می پذیرد اما با صحبت بازیکنان تیم رسالت بر می‌گردد و باز اصرار به عدم پذیرش گل می‌کند.

داور اول توپ را جلوی صورت خود می گیرد و باز هم اصرار می‌کند و در کمال ناباوری و همانگونه در فیلم مشخص است گل مردود اعلام می‌شود. جالب تر آنکه پس از مردود شدن گل دروازه‌بان تیم رسالت که موقعیت دو به تک و صد در صد گل را با لمس توپ با دست در خارج محوطه از تیم شاهین شهر می گیرد فقط با کارت زرد جریمه می شود.

سعید رستمی سرمربی تیم هایپر شاهین شهر در مصاحبه با خبرنگار ایمنا در خصوص شرایط داوری در این دیدار گفت: همه اتفاقات در فیلم مشخص است، داور دوم گل را برای تیم  ما اعلام می کند ولی داور اول رای او را برمی گرداند. خیلی نمی خواهم درباره این صحنه صحبت کنم چرا که به قدری همه چیز واضح است که توضیح من به نوعی توهین به شعور سایرین خواهد بود.

وی افزود: هرچه فیلم بازی را می بینیم نکات تاسف آور بیشتری را مشاهده می کنیم، حتی بازیکن رسالت در یک صحنه که داشته به داور اعتراض می کرد با سر ضربه ای به داور زد که هیچ واکنشی از سوی داور ندیدیم. در همان صحنه گل تیم ما که مردود اعلام شده چرا دروازه‌بان تیم حریف با کارت زرد جریمه می شود؟ مگر جلوگیری از موقعیت آشکار گل چه تعریفی دارد؟ 

سرمربی تیم هایپر شاهین شهر تاکید کرد: این گونه مسائل برای فوتسال ما که ادعای حرفه ای بودن داریم زیبنده نیست، زیبایی فوتسال در به ثمر رسیدن گل است اما می بینیم که این زیبایی را با یک تصمیم عجیب از فوتسال می گیرند. همین رفتارها و تصمیم ها می تواند آینده یک تیم را عوض کند، ممکن است شرایط زندگی یک بازیکن جوان یا یک مربی با صعود یا سقوط دستخوش تغییر شود ولی می بینیم که این اتفاقات رخ می دهد و به راحتی حق تیم ما نادیده گرفته می شود.

در پایان هفته هفتم لیگ برتر فوتسال تیم هایپر شاهین شهر با ۹ امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارد.

کد خبر 357225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.