فرصت طلایی استفاده از رسانه‌ها را ازدست ندهید

عضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات دانشگاه شهید بهشتی گفت: مردم در مقابل ظهور فناوری‌ها پیش از هر چیز دست به انکار می‌زنند بنابراین باید با مراقبت بیشتر این دوران گذار در مقابل رسانه‌های جدید را طی کرده، چهارچوب بهتری را برای آن چیده و زمینه را برای تحویل آن به آیندگان فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن حاجی زین‌العابدینی شامگاه دوشنبه در همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با موضوع خانواده، اظهار کرد: با فراگیر شدن رسانه‌ها، محکوم به استفاده از آن‌ها هستیم بنابراین به هیچ وجه نباید فرصت طلایی استفاده از رسانه‌ها را ازدست داده و خود را از زمینه‌هایی که فراهم می‌کند محروم کنیم؛ بلکه طبق رژیم مشخصی، باید سهم آن را مانند بخش‌های دیگر زندگی تعیین کرده و با مدیریت مناسب، اولویت آن را در زندگی خود مشخص کنیم

وی افزود: امروزه آموزش بستر آگاهی بیشتر را فراهم کرده تا انسان با ترسیم وضعیت موجود و ایده‌آل، دست به خلاقیت زده و رویکردی انتقادی داشته باشد تا در مواجهه با رسانه‌ها موارد مفید را نگه داشته و اشکالات و آسیب‌های آن را بداند.

عضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به لزوم همراهی مطالعه در کنار استفاده از رسانه‌ها، تصریح کرد: هرکسی باید در قبال رفتاری که با رسانه‌ها دارد، نسبت به تنهاتر شدن یا اجتماعی‌تر شدن و کاهش یا افزایش توانایی ذهنی خود ارزیابی داشته باشد.

وی ادامه داد: احساس می‌کنم که در دنیای آینده، احساسات ما نیز از طریق رسانه‌ها منتقل می‌شود پس صاحب آینده، این رسانه ها هستند.

حاجی زین‌العابدینی با اشاره به اینکه محروم کردن خود از وجود رسانه‌ها باعث ضعف در ارتباطات اجتماعی می‌شود، اضافه کرد: مردم در مقابل ظهور فناوری‌ها پیش از هر چیز دست به انکار می‌زنند بنابراین باید با مراقبت بیشتر این دوران گذار در مقابل رسانه‌های جدید را طی کرده، چهارچوب بهتری را برای آن چیده و زمینه را برای تحویل آن به آیندگان فراهم نماییم.

وی با تاکید بر اینکه باید از رسانه‌ها به درستی و با شرایط مناسب و ایده آل  استفاده کرد، ادامه داد: رسانه‌ها مزایایی را فراهم کرده‌اند که پیش از این یک رویا بود؛ آنها باعث ایجاد کسب و کارهای جدید شده‌اند.

کد خبر 356737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.