آموزش‌های ارایه شده در فرهنگسراها استانداردسازی شود

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فرهنگسراهای وابسته به شهرداری اصفهان دو هدف مدنظر شورای پنجم یعنی کارآفرینی و فرهنگ سازی را به خوبی محقق کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن صبح امروز (دوشنبه) در مراسم بازدید و آشنایی اصحاب رسانه با پردیس‌های نمایشگاهی اداره توسعه سلامت شهرداری اصفهان اظهار کرد: وقتی از شهر دوستدار کودک، دوستدار نوجوان و یا سالمندان صحبت می‌کنیم، بدان معناست که سلامت شهروندان از اهمیت خاصی برخودار است از این رو تلاش می‌کنیم مردم را برای مطالبه سلامتی خود تشویق کنیم.

وی تصریح کرد: شاید روزی شهرداری تنها رویکرد خدماتی داشت اما امروزه رویکرد شهرداری تغییر کرده و به فرهنگی اجتماعی تبدیل شده و انتظار می‌رود مدیریت شهری به دنبال ترویج و فرهنگ سازی در جهت سلامت شهر و شهروندان باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: پروژه‌های شهری اعم از عمرانی و خدماتی باید با رویکرد زیست‌پذیری و مناسب زندگی شهروندان باشد همچنین باید به مسائل زیست محیطی و سلامت افراد توجه ویژه صورت گیرد.

روشن با تأکید بر اینکه باید شهری سالم، امن و توأم با آرامش را برای شهروندان مهیا کنیم، افزود: توسعه فرهنگ سلامت همواره یکی از نقاط مورد توجه بوده که با حضور معاون فرهنگی شهردار، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان با اقدامات گسترده‌ای که انجام شده، محقق شده است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش‌ها نباید صرفاً تئوری باشد بلکه آموزش‌های کاربردی و مهارتی مورد توجه است، گفت: در فرهنگسراهای شهرداری نباید آموزش‌ها به معنی سپری کردن اوقات فراغت باشد بلکه باید با رویدادها و برنامه‌ها هم سو شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: آموزش‌هایی که امروزه در فرهنگسراها ارائه می‌شود مطابق استانداردها نیست و به همین دلیل نتایج قابل قبولی به دنبال ندارد. اگر می‌خواهیم شهری توسعه یافته‌ داشته باشیم باید آموزش‌ها مطابق با استانداردها باشد.

وی ادامه داد: با افسردگی موجود در جامعه نیاز به گسترش رویدادها با مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد احساس می‌شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فرهنگ سلامت در سایر فرهنگسراهای شهرداری نیز باید با رویکرد پردیس نمایشگاهی توأم باشد، گفت: شهروندان انتظار دارند نیازهای فرهنگی، سلامتی و روحی خود را در مدیریت شهری نظاره‌گر باشند البته در این مسیر، هم افزایی سایر ارگان‌ها و سمن‌ها را نیاز داریم.

روشن خاطر نشان کرد: در کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان سعی داریم برنامه‌های جامعی برای سلامت روحی و جسمی شهروندان داشته باشیم.

کد خبر 356678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.