انهدام بیش از ۶۰ باند مواد مخدر در شهرضا

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: از ابتدای امسال تاکنون، اجرای بیش از ۹۷ مرحله طرح کنترلی و نظارتی پلیس در این شهرستان، منجر به شناسایی و انهدام بیش از ۶۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی اصغر رفیعی نژاد عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند همکاری و مشارکت همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی است، تصریح کرد: مهمترین اقدام در این زمینه، پیشگیری از شیوع مصرف و افزایش شمار معتادان است.

وی اضافه کرد: مبارزه و برخورد قضایی و انتظامی، تنها بخشی از فرایند مبارزه با مواد مخدر است و بخش بسیار مهمی نیز مربوط به فرهنگسازی در این زمینه و انجام اقدامات پیشگیرانه است.

فرماندار شهرضا تأکید کرد: تا زمانی که تقاضا برای خرید و مصرف مواد مخدر وجود دارد، عرضه کنندگان و تولیدکنندگان این مواد نیز مشغول به فعالیت هستند، بنابراین باید کاری کنیم که از تقاضا برای مصرف این مواد کاسته شود.

رفیعی نژاد با تأکید بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها، اظهار کرد: سرمایه گذاری در زمینه آموزش، مسئولان را از تشدید و افزایش اقدامات انتظامی و قضایی بی‌نیاز می‌کند.

وی با بیان اینکه باید از هنرمندان برای فرهنگسازی برای کاهش مصرف مخدر استفاده شود، خاطرنشان کرد: هیچ زبانی گویاتر از هنر نیست، با اقدامات انتظامی و قضایی بخشی از جامعه را در مقابل خطرات ناشی از اعتیاد محافظت می‌کنیم، اما با تولید آثار هنری همه افراد در این زمینه آموزش می‌بینند.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: خبرنگاران، روحانیان، معلمان و اساتید دانشگاه می‌توانند با آموزش اقشار مختلف جامعه، از شیوع مصرف مواد مخدر جلوگیری کنند.

رفیعی نژاد با بیان اینکه رسانه‌ها در خط مقدم مبارزه فرهنگی با اعتیاد هستند، تآکید کرد:  همه باید دست در دست هم دهیم تا از کشور و جامعه خود در مقابل این تهدید بزرگ، محافظت کنیم.

وی اظهار کرد: مجموعه قدامات کنترلی و نظارتی پلیس شهرستان از ابتدای امسال تاکنون، منجر به کشف بیش از دو تن انواع مواد مخدر و دستگیری بیش از ۳۰۰ نفر معتادان و بیش از ۱۵۰ نفر از افراد مؤثر در تولید و توزیع مواد مخدر شده است.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا ادامه داد: در همین مدت اجرای بیش از ۹۷ مرحله طرح کنترلی و نظارتی در شهرستان، منجر به شناسایی و انهدام بیش از ۶۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر شده است.

رفیعی نژاد اظهار کرد: از ابتدای مهرماه امسال تاکنون نیز بیش از ۱۲ مرحله طرح کنترلی و پاکسازی و ارتقاء امنیت در مناطق مختلف شهرستان اجر شده است.

کد خبر 356277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.