ارتقاء صنعت ساختمان و جامعه مهندسی ضروری است

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: از ویژگی‌های بارز سازمان نظام مهندسی ساختمان، حفظ، اعتلا و ارتقاء صنعت ساختمان و جامعه مهندسی است و این سازمان در کیفیت ساخت و ساز و جلوگیری از تخلفات ساختمانی نقش بسزایی دارد.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رعایت موازین ایمنی و کیفیت ساختمان اهمیت بالایی در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی مردم دارد و با توجه به این که افراد بیشترین زمان شبانه‌روز خود را در ساختمان می‌گذرانند، رعایت ضوابط، استانداردها و قوانین حاکم بر امور مهندسی الزامی است.

وی با بیان این که سازمان نظام مهندسی جزء سازمان‌های مردم نهاد است، در خصوص برنامه‌ها و اهداف این سازمان افزود: در قانون نظام مهندسی که در سال ۱۳۷۴ توسط مجلس تصویب شده است این موارد به وضوح مشخص شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان نقش بسیار مهمی در اعتلای سطح دانش مهندسان؛ همچنین در نظارت بر عملکرد آنها داشته است.

حسینی‌نیا اظهار کرد: در قانون یکی از وظایف مهم سازمان بحث آموزش و اعتلای سطح دانش مهندسان است که در بخشی از آن می‌تواند به آموزش‌های تخصصی برای ارتقای سطح  علمی مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان پرداخته شود.

کد خبر 355535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.