عیدی: کودکان رکن اصلی توسعه پایدار هستند

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در فرآیند توسعه پایدار باید به کودکان به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار اهمیت داده شود، بنابراین چنانچه کودکان در فرآیند توسعه پایدار ظهور و بروز نداشته باشند این واژه در عمل محقق نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با روز جهانی کودک، نشست هم اندیشی شهرداری اصفهان  با سمن ها و تشکل های فعال حوزه کودک و نوجوان در قالب سی و نهمین نشست از سلسله نشست های هم اندیشی اصفهان فردا برگزار شد، در این نشست شهردار اصفهان میثاق نامه حقوق کودک را امضا کرد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در حاشیه این نشست صمیمانه گفت: در شهر فرهنگی باید به دنبال توسعه پایدار شهری بود؛ وقتی شاخص پایداری در کنار توسعه شهری قرار می گیرد مشخصا به این معناست که هر برنامه ای باید با شرایط زیست محیطی و فضا انطباق و سازگاری داشته باشد. 

محمد عیدی افزود: توسعه پایدار شامل برنامه های ساختارمند و فرآیند محور است که همه افراد و فضاهای شهری از فضای کالبدی گرفته تا شبکه های ارتباطی را پوشش می دهد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: محیطی که کودکان در آن ظهور و بروز پیدا می کنند و ما در خلق و آفرینش آنها نقش کلیدی به عهده داریم بسیار باید با فکر ایجاد شود، زیرا هم در حوزه شهرسازی و هم در حوزه بستر سازی فرهنگی محیط به طور مستقیم و غیر مستقیم تاثیر بسزایی بر روی کودک دارد.

عیدی گفت: در فرآیند توسعه پایدار باید به کودکان به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار اهمیت داده شود، بنابراین چنانچه کودکان در فرآیند توسعه پایدار ظهور و بروز نداشته باشند این واژه در عمل محقق نمی شود.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: کودک نه تنها باید در فرایند توسعه ای آموزش و پرورش مورد توجه قرار بگیرد بلکه در همه ابعاد و اضلاع جامعه شهری از جمله آموزش های شهروندی شهرداری نیز باید لحاظ شود.

عیدی ادامه داد: باید آموزش هایی نظیر خلاقیت، آموزش تفکر انتقادی، آموزش مهارت تصمیم گیری، آموزش خود نظارتی، آموزش خود جرئت ورزی به کودکان داده شود.

وی تاکید کرد: کودکان باید به عنوان هدف و کارگزاران توسعه پایدار مورد توجه قرار بگیرند چرا که برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند سرمایه های انسانی هستیم و چنانچه به کودکان به عنوان کارگزارانی برای توسعه پایدار نگاه کنیم رویکرد از برنامه ریزی برای کودکان به برنامه ریزی با کودکان تغییر می کند.

کد خبر 355533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.