FATF کار کارشناسی می طلبد

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: باید در پیوستن به تعهدنامه‌ها و توافق‌نامه‌های بین المللی نهایت دقت را داشته باشیم، کار کارشناسی انجام دهیم و از مفید بودن آنها برای منافع کشور اطمینان حاصل کنیم.

اصغر سلیمی در رابطه با نظریات گوناگونی که در ماههای اخیر پیرامون تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، به خبرنگار ایمنا گفت: شفافیت و شفاف سازی، امری پسندیده و شایسته است و به بهبود شرایط کشور کمک می کند. به هر میزان در  حوزه مسایلی مانند مالیات و دیگر موارد مشابه شفاف سازی شود، به رشد کشور کمک می کند و ما نیز خواهان این مسئله هستیم.

سلیمی افزود: در مورد اف ای تی اف نیز باید کار کارشناسی دقیق صورت بگیرد. اگر هدف شفاف سازی باشد و منافع کشور را در بر گیرد امری سازنده است، اما اگر بنا باشد پیشرفت کشور را محدود سازد نباید به آن تن در داد.

وی تصریح کرد: بسیاری  از قوانینی که امروزه در جهان به کار گرفته می شود، نتیجه دانش مسلمانان و بر گرفته از حکومت اسلامی است. به عنوان مثال بحث خمس و ذکات؛ امروزه کشورهای جهان، به جای آن همان مالیات را اخذ و برای آبادانی کشور هزینه می کنند؛ این امری است که در زمان حکومت پیامبر اسلام(ص) و همچنین در حکومت‌های دیگری که مسلمانان در آن نقش داشته اند وجود داشته است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: کشوری مانند آمریکا سالیان بسیاری است که می کوشد برای جمهوری اسلامی ایران محدودیت ایجاد و توانایی‌های نظامی و تسلیحاتی ما را با مانع مواجه کند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: ما باید در پیوستن به تعهدنامه و توافق نامه‌های بین المللی نهایت دقت را داشته باشیم، کار کارشناسی انجام دهیم و از سودمند بودن آنها اطمینان حاصل کنیم. در صورتی‌که چنین امر خطیری بر عهده مجلس گذاشته می شود، نباید اجازه دهیم تعهداتی ایجاد شود که منافع ملی کشور را تحت شعاع قرار دهد.

سلیمی با توجه به خروج آمریکا از معاهدات و توافق نامه های بین المللی گفت: آمریکا در این روزها از بسیاری از پیمان‌هایی که حتی خود ابداع کننده آن‌ها بوده است به راحتی خارج می شود و رییس جمهور این کشور پیمان هایی را که احساس می کند دیگر برای آمریکا سودآور نیست، به راحتی نادیده می انگارد و از مشارکت در آن‌ها سر باز می زند.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی باید مراقب باشیم در توافقات خود منافع کشور را مد نظر قرار دهیم و تعهداتی که همراه با مخاطره است را نپذیریم. به همین منظور انجام کار کارشناسی اهمیت زیادی دارد تا محدودیتی برای توسعه و توانمندی کشور ایجاد نشود.

کد خبر 355280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.