تصویبCFT  به تعادل بازار ارز کمک می کند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اثرگذاری کنوانسیونCFT  بر روند کاهشی نرخ ارز، گفت: تصویب CFT (کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم ) به تعادل بازار ارز کمک می کند.

به گزارش ایمنا، حشمت الله فلاحت پیشه اظهار کرد: به هر حال دلار، ارز مبادله ای بین المللی است و بر معاملات بین المللی کشور اثر می گذارد، کنوانسیون ها به همین دلیل مهم هستند.

وی با اشاره به نشست کمیسیون با سفرای کشورهای اروپایی، بیان کرد: سفرای ایران در کشورهای خارجی مسائل اقتصادی متعددی را مطرح کرده اند، یکی از بخش های فعال اقتصاد ایران، فعالان اقتصادی در حوزه تجارت و نخبگان ایرانی هستند که با خارج ارتباط دارند، آنها معقتدند اگر ایران در لیست سیاه FATF (گروه ویژه اقدام مالی در پول‌شویی) قرار گیرد، تبعاتی به دنبال دارد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، گفت: تبعات قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF این است که ایرانی های فعال در حوزه تجارت به سمت تابعیت کشورهای دیگر بروند و این حرکت به معنای خروج سرمایه از کشور و انتقال سرمایه به کشورهای دیگر است.

فلاحت پیشه تاکید کرد: بنابراین هر چه مجلس بتواند از التهابات بیرونی بازار بکاهد و کشور را از وضعیت بی تصمیمی و بلاتکلیفی خارج کند، بر آرامش بازار و کشور اثر گذار خواهد بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: CFT آخرین کنوانسیون مرتبط با FAFT است که اگر تصویب شود بر حوزه بانکی اثر گذار است و معتقدم بر تعادل بازار ارز اثر می گذارد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 355204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.